Rower spełnia niejedną funkcję. Nie jest tylko przedmiotem związanym z turystyką i reakcją. Może też być środkiem lokomocji konkurencyjnym dla samochodu. Dzisiaj eksperci i samorządowcy rozmawiali o przyszłości dwóch kółek podczas II Forum Rozwoju Komunikacji Rowerowej na Pomorzu Zachodnim.
 
Marszałek Olgierd Geblewicz rozpoczął tę konferencję (prowadzoną tym razem pod hasłem "Rowerowe przyspieszenie") od wypowiedzi, w której podkreślił, że władzom lokalnym, zależy na stworzeniu wspólnej, dobrze oznakowanej  sieci ścieżek rowerowych, która będzie dobrym produktem turystycznym regionu. W dalszej części spotkania  Marcin Hyła, Prezes Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów, mówił o niedawno przeprowadzonym referendum w Krakowie, w którym mieszkańcy miasta opowiedzieli się za zwiększeniem ilości ścieżek rowerowych oraz o funduszach, które mogą być zaoszczędzone dzięki takiej strategii rozwoju komunikacji. 
 
Olivier Schneider, reprezentujący Fédération Française des Usagers de la Bicyclette, zrelacjonował francuskie doświadczenia we wdrażaniu zrównoważonej mobilności miejskiej na przykładach takich miast jak Bordeaux i Brest. Przypomniał, że przemieszczanie się rowerem, to mniej zajętej przestrzeni, mniejszy hałas i zanieczyszczenie oraz zaoszczędzony czas (np. w przypadku dojazdów do pracy na terenie aglomeracji). Poza tym poświęcił także wiele zdań rowerom z napędem  elektrycznym, które są coraz powszechniej kupowane i używane w zachodniej Europie.
 
Wypracowanie rozwiązań pozwalających  na najkorzystniejsze wdrażanie Regionalnego Programu Operacyjnego naszego województwa w nawiązaniu dozintegrowanego transportu nieskoemisyjnego, było ogólnym celem całej konferencji i  temu zadaniu na pewno posłużył referat  "Integracja transportu rowerowego z komunikacją publiczną" przedstyawiony przez dr Michała Beima z Uniwersytetu  Przyrodniczego w Poznaniu. Konkluzje i bardziej konkretne wnioski zostały przedstawione podczas panelu dyskusyjnego zatytułowanego "Jak efektywnie budować zintegrowany transport publiczny na  Pomorzu  Zachodnim". Ta dyskusja połączona z możliwością zadawanioa pytań z sali, zakończyła konferencję. Rozmawiano m.in. o pomyśle rozbudowy dworca głównego PKP w kontekście projektu infrastruktury ścieżek rowerowych w tamtym rejonie (projekt park`n`drive).
 
Przedstawiciele stowarzyszenia Rowerowy Szczecin zaprosili  także przy okazji na cykliczne święto jakim jest Wielki Przejazd (planowany na 8 czerwca).