Branża reklamowa w ramach integracji i dzięki wsparciu Północnej Izby Gospodarczej utworzyła pierwszy w regionie i trzeci w Polsce Klaster reklamowy. Obecnie klaster liczy 22 firmy, a jego przewodniczącym został Maciej Borowy z firmy Butterfly.

W pierwszym spotkaniu, które odbyło się 25 czerwca wzięli udział przedstawiciele m.in. branży poligraficznej, kreacji graficznej, promocji i reklamy, fotografii, reklamy internetowej, produkcji materiałów reklamowych. W trakcie spotkania Maciej Borowy przedstawił swoją propozycję programu działań. Według przewodniczącego klaster powinien się skupić m.in. na integracji środowiska reklamowego, współpracy z instytucjami edukacyjnymi i naukowymi, szkoleniach dla pracowników branży reklamowej oraz członków PIG, ochronie interesów firm uczestniczących w klastrze reklamowym, w tym reprezentowanie ich wobec władz samorządowych i państwowych, współpracy z władzami samorządowymi, z mediami, pomocy w nawiązywaniu kontaktów z kontrahentami, udziale i organizacji targów, wystaw oraz konferencji branżowych oraz badaniu zachodniopomorskiego rynku usług reklamowych, badania popytu.

Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w poniedziałkowym spotkaniu podkreślali to, iż lokalne firmy reklamowe są niedoceniane przez samorząd terytorialny, który zauważa jedynie dokonania Warszawy czy Wrocławia i tam głównie lokuje pieniądze z przetargów. Poruszony został także problem źle konstruowanych przetargów i zapytań ofertowych oraz nieustalonych zasady współpracy z sektorem kreatywnym. We wnioskach firm pojawiła się potrzeba szkoleń, opieki prawnej dla Klastra oraz promocji.

Przewodniczący klastra został wybrany w drodze głosowania. Oprócz Borowego do udziału w zarządzie zgłosili się Magdalena Filipiuk z Agencji Reklamowej Crosstown, Celina Skrobisz z agencji Mediapromotion, Arsen Marchlewski ze Studia graficznego Arsen Marchlewski, Marcin Macioszek ze Studia Graficznego Ars, Marcin Korneluk z Pomerania tv i Janusz Sucharski z drukarni Pepper Print.

Nowy Klaster branżowy będzie funkcjonować przy Północnej Izbie Gospodarczej. Jego pierwszym zadaniem będzie stworzenie statutu i regulaminu prac.