Może przewieźć jednorazowo 130 ciężarówek i 260 pasażerów. Prom „Epsilon” rozpoczyna kursowanie na linii Świnoujście–Trelleborg. Grupa Hass Holding, do której należy EuroAfrica, kupiła i wprowadza do służby jednostkę typu ro-pax. Prom będzie operował w barwach Unity Line.

Grupa EuroAfrica zakupiła ten prom dwa lata temu. – Układ kontraktowy był taki, że ten prom został zakupiony wraz z czarterem do irlandzkiego operatora Irish Ferries. Kontynuował ten czarter do 20 grudnia. Następnie go przejęliśmy – komentuje Jacek Wiśniewski, czyli dyrektor naczelny EuroAfrica.

Najpierw testy, a potem praca

Jak zaznacza, sprzęt trzeba było najpierw przetestować oraz dostosować do polskich warunków.

– W okresie między świętami a Nowym Rokiem odbyły się dwa zawinięcia techniczne. Mówiąc inaczej – zapoznawcze. W porcie Trelleborg oraz w porcie Świnoujście. Następnie jednostkę wysłaliśmy do Szczecina, żeby wykonać drobne naprawy i adaptację dostosowawczą do serwisu Unity Line – opowiada Wiśniewski.

Jednostka została powierzona operatorowi Unity Line. – To dla nas świetne wieści – mówi dyrektor Unity Line, Jarosław Kotarski. – Prom został nam powierzony i będziemy go obsługiwali i zajmowali się nim w serwisie. Trzeba przyznać, że jest to w serwisie Unity Line najnowsza jednostka i jednostka o najdłuższej linii ładunkowej, bo liczy blisko 3 tysiące metrów, także jest to największy prom typu ro-pax, jaki mamy w naszym serwisie – komentuje Kotarski.

„Epsilon” ma największą pojemność ładunkową

Jednostka powstała w 2011 roku we włoskiej stoczni Visentini. W grudniu 2023 roku EuroAfrica przejęła statek od włoskiego armatora Caronte and Tourist. Prom ma największą pojemność ładunkową, jeżeli weźmiemy pod uwagę polskich armatorów. Mierzy 186 metrów długości i waży ponad 26 tysięcy ton.

Oficjalna inauguracja „Epsilona” odbyła się 15 stycznia. W pierwszy rejs ze Świnoujścia do Trelleborga prom wypłynie 22 stycznia.