Procedury bezpieczeństwa: https://filharmonia.szczecin.pl/files/pliki/pl_221file.pdf
Koncert odbędzie się w sali symfonicznej z udziałem publiczności.
Ileż to razy zastanawiałem się, czemu służy muzyka? Co ja przekazuję? Jakie uczucia? Jakie emocje? Jak mam wyrazić coś, czego sam nie rozumiem? – pisał Fauré w swoim liście. Dogłębne rozumienie języka sztuki doprowadziło go do mistrzostwa melodii, prostoty i proporcji. Nie inaczej jest w suicie „Maski i bergamaski”, składającej się z utworów napisanych na zamówienie księcia Monako Alberta I dla teatru w Monte Carlo. Na pewno domyślają się Państwo, jak piękny świat jest w niej odwzorowany.
Znad Morza Liguryskiego przeniesiemy się do paryskiej biblioteki, w której Albert Roussel śledził pismo „Entomologiczne wspomnienia” (bardzo poetycki tytuł jak na publikację naukową, no ale wszak to Francja). Ich tom dziewiąty, a konkretnie strony od 74 do 231, musiał niezwykle mu zapaść w pamięć, gdyż stał się inspiracją do napisania baletu „Uczta pająka”. Nie będziemy zdradzać szczegółów, ale niestety planowane obżarstwo nie kończy się dla bohatera dobrze.
Ostatni z obrazów naszej wyobraźni namaluje Nino Rota. Znany ze swojej współpracy z reżyserem Federico Fellinim, był jednym z najbardziej płodnych i uznanych kompozytorów filmowych swojej epoki. Jego lista ścieżek dźwiękowych obejmuje tytuły od „La dolce vita” i „Romeo i Julia” Franca Zeffirellego po „Ojca chrzestnego” Francisa Forda Coppoli. O „Concerto soirée” na fortepian i orkiestrę napisano: Marzycielski jak Chopin, rewelacyjny jak Rachmaninow, zabawny jak Prokofiew, ale zawsze Rota – na nowo odkrywający piękno muzyki romantycznej.
Życzymy uniesienia jak najdalej od codzienności i zapraszamy do Filharmonii w Szczecinie!
ARTYŚCI:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
Benedetto Lupo - fortepian
Tito Ceccerini - dyrygent
UTWORY:
- Gabriel Fauré - „Masques et bergamasques”, suita op. 112
- Albert Roussel - Fragmenty symfoniczne z baletu-pantomimy „Le Festin de l’araignée” (Uczta pająka) op. 17
- Nino Rota - „Concerto soirée” (Koncert wieczorny) na fortepian i orkiestrę
Komentarze
0