koncerty

Karnawałowe rytmy w Willi Lentza

fot. materiały prasowe

Zobacz na mapie
Gdzie?
Kiedy?
Niedziela, 29.01.2023
O której godzinie?
19:00
Opis wydarzenia
Willa Lentza zaprasza na koncert.

 

Program:

Joly Braga Santos Concerto

Piotr Czajkowski Walc

Astor Piazzolla Pory roku w Buenos Aires

Piotr Czajkowski Walc sentymentalny

Bela Bartok Tańce rumuńskie

Artyści:

Baltic Neopolis Orchestra pod dyrekcją Emanuela Salvadora

solistki: Karolina Górny – skrzypce

Joanna Rybak – skrzypce

Justyna Grudzień – skrzypce

 

Karolina Górny – skrzypce – Akademia BNO 2022/2023

Karolina Górny jest skrzypaczką młodego pokolenia, aktywnie rozwijającą swoją działalność na wielu polach. W ostatnich latach miała okazję wystąpić w roli kameralistki na tak prestiżowych wydarzeniach jak Festiwal Ensemble im. Księżnej Daisy w Zamku Książ w Wałbrzychu czy Festiwal Emanacje, na którym jako uczestniczka programu Summer Academy Luslawice koncertowała wraz z zespołem kameralnym utworzonym z członków Filharmonii Berlińskiej oraz innych studentów programu. W sezonie artystycznym 2021/2022 była uczestniczką programu stypendialno - mentorskiego Akademia NOSPR, w ramach którego miała okazję rozwijać swoje umięjętności jako muzyk orkiestrowy oraz wykonać szereg koncertów kameralnych, w tym w wielkiej sali Konserthuset Sztokholm. W bieżącym roku ukończyła z oceną celującą studia magisterskie w klasie dr hab. Szymona Krzeszowca w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, obecnie kontynuuje swoją edukację na studiach magisterskich na kierunku kameralistyka instrumentalna w tejże uczelni. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m. in. Bomsori Kim, Kai Danczowskiej, Jakuba Jakowicza, Anny Marii Staśkiewicz, Alexandra Sitkovetsky’ego czy Agaty Szymczewskiej.

Joanna Rybak – skrzypce – Akademia BNO 2022/2023

W 2019 roku ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Janusza Wawrowskiego z oceną celującą. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach pod okiem wybitnych skrzypków i pedagogów, m.in. Yaira Klessa, Janusza Kucharskiego, Marii Orzechowskiej, Agaty Szymczewskiej, Andrzeja Gębskiego, Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz. Joanna brała udział w wielu konkursach solowych i kameralnych. Jest laureatką II miejsca na IX Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Instrumentalistów im. S. Woytowicz w Jaśle oraz finalistką Odessa International Violin Competition. W czerwcu 2019 roku wystąpiła jako solistka podczas koncertu dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej. Występowała podczas takich festiwali jak Festiwal „Muzyczne Przestrzenie” czy „Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa”. Uczestniczyła w wielu projektach orkiestrowych. W 2016 roku była członkiem Santander Orchestra, z którą nagrała płytę z muzyką F. Chopina oraz A. Dvořáka. Obecnie jest członkiem orkiestry kameralnej Warsaw Players prowadzonej przez Janusza Wawrowskiego. W sierpniu 2020 r. brała czynny udział w International Orchestra Institute Attergau – akademii orkiestrowej prowadzonej przez Filharmoników Wiedeńskich. Była uczestniczką Akademii Orkiestrowej Narodowego Forum Muzyki w sezonie 2019/2020 oraz 2020/2021. Od grudnia 2019 roku jest członkiem orkiestry Opery Śląskiej.

Justyna Grudzień – skrzypce – Akademia BNO 2022/2023

Jest artystką młodego pokolenia, obecnie studiuje na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dr hab. Kariny Gidaszewskiej. Od najmłodszych lat bierze udział w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, zawsze zdobywając czołowe lokaty. Na swoim koncie ma już ponad 50 nagród, m. in. I miejsca na konkursach w Tokio, Brukseli, Atenach, Rzymie, Paryżu, Londynie, Genewie, Belgradzie i Sarajewie, a także I miejsce na VI Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. W. Ernsta i K. Szymanowskiego we Wrocławiu, I miejsce na Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Skrzypków "Będę wirtuozem" w Krakowie, Grand Prix na II Ogólnopolskim Konkursie „Talenty Skrzypcowe" w Poznaniu oraz I miejsce na XII Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym pamięci A. Januszajtis w Gdańsku. Młoda artystka spełnia się nie tylko w roli solistki. Swoją karierę orkiestrową rozpoczęła w wieku 9 lat. Występowała jako członkini wielu prestiżowych orkiestr, m. in. Europeran Union Youth Orchestra, Gustav Mahler Academy Orchestra, World Youth Orchestra, Europera Youth Orchestra czy European Music Campus Orchestra, koncertując w najlepszych salach Europy i świata, takich jak Gewandhaus w Lipsku, Concertgebouw w Amsterdamie, Konzerthaus w Berlinie, Filharmonia Luksemburska, Elbphilharmonie i Laeiszhalle w Hamburgu, DR Koncerthuset w Kopenhadze, czy Royal Opera House w Maskacie (Oman). Została również zaproszona do udziału w projekcie Europa Chor Akademie Görlitz, gdzie grała z orkiestrą Symphoniker Hamburg. Miała okazję współpracować z wieloma uznanymi dyrygentami, takimi jak Iván Fischer, Vasily Petrenko, Elim Chan, Joshard Daus, Stéphane Denève, Peter Stark, Jerzy Maksymiuk i Marcin Sompoliński oraz solistami światowej sławy, spośród których należy wymienić takie nazwiska jak: Vadim Repin, Nicolas Altstaedt, Alban Gerhardt, Justus Grimm, Natalya Pavlova, Anna Maria Staśkiewicz i Janusz Wawrowski. W roku 2011 na XIV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu oraz w następnej edycji tego konkursu w roku 2016 była członkinią Jury Młodych. Justyna jest stypendystką programu "Młoda Polska", trzykrotnie otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, czterokrotnie Nagrodę Miasta Poznania. Dołączyła też do grona stypendystów Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Rektora AM w Poznaniu, Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, a także Business and Professional Women’s Club Poznań.

 

Baltic Neopolis Orchestra jest smyczkową orkiestrą kameralną, powstałą w 2008 roku z inicjatywy młodych artystów. Od tamtego czasu koncertowała setki razy, realizując zarówno własne cykle, jak i współuczestnicząc w zewnętrznych projektach artystycznych. Oprócz regularnej pracy nad światowym repertuarem kameralnym, muzycy chętnie biorą udział w projektach awangardowych. BNO wciąż szuka bowiem nowych obszarów muzycznych inspiracji. Orkiestrą kieruje Emanuel Salvador - koncertmistrz i dyrektor artystyczny oraz altowiolistka Emilia Goch-Salvador. Dzięki ich staraniom, w składzie zespołu znaleźli się najlepsi polscy instrumentaliści oraz kameraliści uczestniczący w ogólnopolskich i międzynarodowych projektach muzycznych. Tożsamość artystyczną orkiestry kształtował szereg osobowości muzycznych. Spośród nich, największy wpływ na zespół wywarł światowej sławy skrzypek i koncertmistrz Vasko Vassilev – honorowy dyrektor artystyczny zespołu. Orkiestra zdobyła szerokie uznanie słuchaczy i krytyki, występując w salach koncertowych w 27 krajach - w Europie i Azji, m.in. w Niemczech, Francji, Czechach, Estonii, Chorwacji, Grecji, Norwegii, Malezji, Japonii, Singapurze, Laosie, Kambodży i na Filipinach. W Polsce zespół koncertował m.in. na scenach: Filharmonii Narodowej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Sudeckiej, Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Filharmonii Opolskiej. Orkiestra regularnie współpracuje z cenionymi kompozytorami i artystami, m.in. z Danielem Stabrawą, wieloletnim koncertmistrzem Filharmonii Berlińskiej, Maratem Bisengalievem, dyrektorem artystycznym orkiestry symfonicznej w Indiach, Marią Machowską, Danielem Rowlandem, Carmine Laurim, Leszkiem Możdżerem, Mikołajem Piotrem Góreckim, Hanną Kulenty czy Pawłem Łukaszewskim. Na dorobek artystyczny orkiestry składa się dziewięć płyt: „Ego Sapientia” Marka Jasińskiego (2013), kompozycje Mikołaja Góreckiego i Pawła Łukaszewskiego (2013), „Kompozycje Szczecińskie” (2013), „Tribute to Carl Loewe” (2014), „Sonatina für Alina” (2014), „Musica Sacra 5” Pawła Łukaszewskiego z udziałem BNO (2014), płytę, która dostała nagrodę muzyczną - Fryderyk, „Il Tramonto” (2015), „4 am Tango” z udziałem Marcelo Nisinmana (2019), oraz „Polish Concerti” vol 1. (2022) płyta z premierowymi utworami skomponowanymi dla Baltic Neopolis Orchestra. Orkiestra wciąż zaskakuje melomanów otwartością na formy współpracy artystycznej i wielowymiarowością swoich koncertów. W kontakcie z publicznością używa oryginalnych środków ekspresji, a repertuar dobiera z precyzją równą największym światowym, muzycznym wydarzeniom.

Komentarze

Dodawanie komentarzy pod tym artykułem zostało zablokowane.

Strona korzysta z plików cookie oraz przechowuje i przetwarza dane osobowe zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
akceptuję