Otwarto koperty w przetargu na przebudowę torowiska od pl. Żołnierza do Dworca Niebuszewo. Wpłynęły trzy oferty, z których jedna jest o ponad 10 mln zł niższa, niż budżet przygotowany na ten cel przez miasto.

Zamawiający – miejska spółka Tramwaje Szczecińskie – zamierzał przeznaczyć na ten etap przebudowy torowisk 185 mln zł. Tymczasem propozycja firmy ZUE S.A. opiewa na 174 mln zł. To wykonawca, który właśnie przebudowuje infrastrukturę tramwajową na pl. Szarych Szeregów, a wkrótce zajmie się również fragmentem ul. Wyszyńskiego (skrzyżowanie przed Mostem Długim).

Pozostałe dwie oferty już nie mieszczą się w budżecie. TORPOL S.A. wycenił swoją pracę na 186 mln zł, a Budimex na 208 mln zł.

– Trwa weryfikacja złożonych dokumentów. Jedna z ofert mieści się w zakładanym budżecie. Jednak zanim wyłoniony zostanie wykonawca potrzebna jest dokładna analiza dokumentów oraz, ze względu na dużą wartość zamówienia, procedura kontroli uprzedniej – podkreśla Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

Zakres planowanych prac jest bardzo duży. Przebudowane zostanie torowisko w: al. Niepodległości, al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia, ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, a także pętla Dworzec Niebuszewo. Prace obejmą też pl. Żołnierza i fragmenty ul. Matejki (do ul. Piłsudskiego) i ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła). Wszędzie tam, gdzie torowisko nie jest wydzielone, remont przejdzie cała ulica. Zbudowane zostaną przystanki „wiedeńskie”, istniejące perony przystankowe będą przebudowane. Budowlańcy zajmą się też m.in. chodnikami i miejscami postojowymi.

– Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów – informuje Hanna Pieczyńska.

Realizacja całej inwestycji ma zająć 2 lata (720 dni) od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Największym wyzwaniem od strony organizacyjnej będzie przebudowa pl. Rodła.