„Niezbędne w tym celu jest zarówno zabezpieczenie odpowiednich środków finansowanych, jak i poprawa sytuacji kadrowej operatora” – wyjaśnia Łukasz Kadłubowski, zastępca prezydenta Szczecina.
Olbrzymie zmiany na koniec czerwca
Sobota, 29 czerwca, będzie dniem wielkich zmian w szczecińskiej komunikacji miejskiej. Tego dnia otwarty zostanie nowy fragment ul. Sosabowskiego i zamknięte torowisko w al. Powstańców Wielkopolskich, co pociągnie za sobą zmiany na niemal wszystkich liniach tramwajowych.
„Piątka” nie będzie już obsługiwać krótkiej trasy na Mickiewicza i Żółnierskiej. Znów pojedzie starą trasą od Stoczni Szczecińskiej do Krzekowa, a później skręci w ul. Sosabowskiego do pętli Osiedle Zawadzkiego.
Tramwaje linii 7 (Turkusowa – Osiedle Zawadzkiego) wrócą na ulice Mickiewicza oraz Żołnierską i podobnie jak „piątki” pojadą do końcowego przy Netto Arenie.
„Jak to dobrze, że tramwaj 5 nie dojedzie do pętli Głębokie”
Te zmiany nie są zaskoczeniem. Były zapowiadane od momentu, gdy przesądzono o likwidacji pętli Krzekowo. Część mieszkańców liczyła jednak, że jedna ze wspomnianych linii pojedzie jeszcze dalej, przez ul. Szafera i al. Wojska Polskiego do Głębokiego.
Pod artykułami w naszym portalu często pojawiały się pytania i sugestie w tej sprawie. A gdy decyzja o nowych trasach okazała się definitywna, również ironiczne wpisy.
„Jak to dobrze, że tramwaj 5 nie dojedzie do pętli Głębokie. Ale fajnie. Po co ludzie mają jechać z Polic czy Pilchowa na Pogodno? Niech siedzą w domu. A już się martwiliśmy, że poprzesiadają się z autobusów z Polic na 5 albo 7 i będą nam zabierać miejsce w tramwajach i robić niepotrzebny tłok. Może ktoś te 3 km do Zawadzkiego przejdzie, ale to na szczęście będzie jakiś mały odsetek. Fajne. Uroczo. Górą nasi. Superowo” – napisała czytelniczka portalu wSzczecinie.pl.
Gdzie w Szczecinie są białe plamy komunikacyjne?
Tematem zainteresował się radny Andrzej Radziwinowicz z klubu Koalicji Obywatelskiej, który przygotował interpelację do prezydenta.
„Niewielka modyfikacja trasy wspomnianych linii tramwajowych (lub jednej z nich) pozwoliłaby poprawić komunikację Pogodna, Zawadzkiego-Klonowica i Krzekowa-Bezrzecze z Osiedlem Głębokim, które jest miejscem rekreacji i odpoczynku dla wielu mieszkańców Szczecina. Na tę chwilę Park Leśny Głębokie jest białą plamą na mapie komunikacyjnej dla wspomnianych osiedli” – przekonywał.
„To powinno poprawić dostępność komunikacji w tym rejonie”
Miejscy urzędnicy zapewniają, że analizowali sytuację i zdecydowano się przeznaczyć dostępne pieniądze na realizację trzeciej możliwości, która jest ich zdaniem „optymalna”. Do Głębokiego nie zostanie przedłużona ani „piątka”, ani „siódemka”, tylko „dziesiątka” (część kursów będzie kończyć się w Lasku Arkońskim).
„Linia tramwajowa nr 10 obecnie kursuje z Gumieniec do pl. Rodła. Po planowanym wydłużeniu skierowana zostanie dalej przez aleję Wyzwolenia, rondo Giedroycia, ulice Niemierzyńską i Arkońską do pętli Głębokie, wspomagając tym samym bezpośrednio dojazd do szpitala przy ul. Arkońskiej oraz na kąpielisko Arkonka” – informuje prezydent Kadłubowski. „Wdrożenie tych zmian spowoduje, że pętlę Głębokie obsługiwać będą linie tramwajowe nr 9 i 10, co powinno poprawić dostępność komunikacji w tym rejonie”.
Przypomnijmy, że już wcześniej przez lata do Głębokiego dojeżdżały dwie linie. Poza „dziewiątką”, również „jedynka”, która teraz kursuje z Potulickiej do pętli Osiedle Zawadzkiego.
Komentarze
24