Miasto przygotowuje się do opracowania dokumentacji projektowej na budowę mostu łączącego ul. Zapadłą na Pomorzanach z Wyspą Zieloną i dalej infrastruktury drogowej w kierunku Kępy Parnickiej. Powstanie w ten sposób nowy dojazd w kierunku osiedli budowanych po wschodniej stronie Odry.

Nowy układ drogowy rozpocznie się od planowanej do przebudowy ul. Heyki, później połączy przez istniejącą groblę Kępę Parnicką z Wyspą Zieloną, przez most poprowadzi w kierunku ul. Zapadłej i dalej do skrzyżowania z ul. Kolumba.

„Zgodnie z założeniami do Miejscowego Planu Zagospodarowania Terenu planowane połączenie ma być ulicą klasy „L” o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami oraz ścieżką rowerową. Most powinien spełniać wymagania IV klasy żeglownej” – informuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie, która będzie sprawować nadzór nad inwestycją.

Szczegółowe rozwiązania techniczne będą znane po opracowaniu dokumentacji projektowej. Wkrótce ogłoszony ma być przetarg na jej wykonawcę.

Nowa droga dojazdowa jest niezbędna ze względu na osiedla powstające na wschodnim brzegu Odry. Obecnie prowadzi do nich tylko jedna droga, od strony ul. Energetyków. A w tej okolicy zrealizowanych ma zostać aż 5 dużych inwestycji z mieszkaniami dla setek ludzi.

J.W. Construction stawia budynki na Łasztowni, między Mostem Długim a Kanałem Zielonym. Siemaszko przy ul. Heyki, a Budnex na końcu Kępy Parnickiej. W pobliżu zapowiadane są też dwie inwestycje spółki PCG.

Wcześniej informowano, że deweloperzy będą partycypować w kosztach budowy nowego układu drogowego, który ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Miasto na razie nie informuje, jak miałoby to wyglądać w szczegółach.

W miejskich planach są jeszcze dwie inne przeprawy. To Most Kłodny, zaprojektowany tuż obok Trasy Zamkowej oraz kładka pieszo-rowerowa na wysokości dworca kolejowego.

Kładka pieszo-rowerowa na wysokości dworca PKP/mat. UM Szczecin