Miasto przedstawiło koncepcję z tramwajami na ul. 26 Kwietnia i dojeżdżającymi do ul. Handlowej na Prawobrzeżu. To dwa nowe odcinki proponowane w ramach kontynuacji projektu szybkiego tramwaju. Koncepcja zakłada, że połączy on ul. Derdowskiego (Gumieńce/Świerczewo) z ul. Handlową (Słoneczne/Bukowe). Dalszy przebieg linii na prawobrzeżu zakłada w tym momencie trzy warianty i zostanie zrealizowany w ramach nowego projektu o nazwie - Sieć Tramwajowa Prawobrzeże.
- Szybki tramwaj ma spełniać swoją rolę do ulicy Handlowej – mówi Piotr Krzystek, prezydent miasta. – Natomiast o to w jakiej kolejności będzie powstawała sieć na Prawobrzeżu zdecydujemy po konsultacjach z ekspertami i mieszkańcami tej części miasta.
Budowa dalszej linii tramwajowej na Prawobrzeżu (od ul. Handlowej) ma być realizowana w ramach nowego projektu - Sieć Tramwajowa Prawobrzeże. Obecnie brane są pod uwagę trzy możliwe warianty.
Według pierwszego tramwaj od skrzyżowania z ul. Handlową pojedzie prosto, przetnie ul. Dąbską i zakończy swój bieg na nowej pętli w Kijewie w okolicach ul. Nastrojowej. Tam też kończy się wariant trzeci. Ale zgodnie z jego założeniami tramwaj będzie skręcał w ul. Handlową i do Kijewa dojeżdżał przez osiedle Bukowe-Klęskowo (m.in. przystanki Swojska, Nad Rudzianką, Gwarna).
W drugim wariancie tramwaj skręca w lewo w ulicę Łubinową, dociera w okolice ul. Struga i wzdłuż niej obsługuje osiedla Słoneczne i Majowe. Dojeżdża do nowej pętli usytuowanej w Kijewie w okolicach skrzyżowania ul. Zwierzynieckiej i ul. Niedźwiedziej.
O kolejności realizacji wariantów mają zdecydować konsultacje społeczne, które rozpoczną się wewrześniu i potrwają do końca 2017 roku.
- Każda z przedstawionych koncepcji jest możliwa do realizacji i potrzebna by w pełni skomunikować Prawobrzeże w jego granicach – uważa prezydent Krzystek.
Komentarze
15