Jak analizują eksperci BNP Paribas, sprzedaż szczecińskiej galerii Atrium Molo była największą transakcją na rynku nieruchomości komercyjnych w sektorze handlu w I kwartale tego roku. Grupa G City Europe sprzedała galerię handlową spółce Metropol Group. Co ważne, już wcześniej kupowała ona od tego samego właściciela galerie działające pod szyldem Atrium w mniejszych miastach.

Czy Atrium Molo czekają znaczące zmiany? Tego jeszcze nie wiadomo. Pierwszym zwiastunem jest nowa nazwa. Obiekt przy ul. Mieszka I oficjalnie nazywa się teraz Omni Molo. Jak sprawdziliśmy, szyldów jeszcze nie wymieniono, ale zmiany widać już na oficjalnej stronie galerii.

Jak czytamy w raporcie BNP Paribas, sprzedaż szczecińskiego obiektu była największą transakcją handlową pierwszego kwartału roku 2023. Nowy właściciel miał zapłacić za galerię ponad… 46 milionów euro.

„Na rynku szczególnie popularne są mniejsze formaty. Inwestorzy wciąż poszukują parków handlowych czy centrów typu convenience, choć od pewnego czasu mocniej rozglądają się też za centrami handlowymi” – czytamy w raporcie.

O samej Metropol Group w polskich mediach branżowych możemy przeczytać niewiele. Firma działa w Polsce od 25 lat i posiada nieruchomości między innymi w Wielkiej Brytanii czy na Węgrzech. W Polsce spółka do 2020 roku obecna była praktycznie tylko w Warszawie, gdzie zarządzała kilkoma parkami logistycznymi i biurowcami.

Wiadomo, że w 2020 roku spółka przejęła pięć galerii działających pod szyldem Atrium. Dzisiaj wszystkie funkcjonują jako Omni. Mowa o obiektach w Gdyni, Olkuszu, Świętochłowicach, Siemianowicach i Radomiu.

Jakie zmiany czekają szczecińską galerię? Czy pojawią się w niej nowe sklepy? O to wszystko zapytaliśmy nowych właścicieli, ale jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Do tematu będziemy wracać.