Czy jest możliwe uruchomienie w najbliższym czasie nowej linii tramwajowej, łączącej Basen Górniczy z Pomorzanami? Studenci ZUTu oraz Uniwersytetu Szczecińskiego nie chcą tracić czasu na przesiadki na pl. Kościuszki.

Linia tramwajowa numer 13, bo akurat taki numer by otrzymała, miałaby kursować między Basenem Górniczym a Pomorzanami. Szczególnie tego chcą studenci Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego i Uniwersytetu Szczecińskiego, którzy dojeżdżają na zajęcia w obiektach przy al. Piastów.

- Według mojej koncepcji linia 13 byłaby obsługiwana przez 5 brygad z Zajezdni Pogodno z częstotliwością 12 minut w szczycie i 24 minut poza nim – wyjaśnia Mariusz Adam Tarka, student ZUTu i zarazem pomysłodawca uruchomienia linii – Trzynastka” ma być alternatywą dla studentów, którzy obecnie tracą 11 minut na pl. Kościuszki w godzinach wieczornych czekając na tramwaj linii 7 lub 8, a co dalej za tym idzie może zabraknąć im czasu na przesiadkę na Basenie Górniczym, a to może mieć przykre skutki w postaci oczekiwania na następny autobus.

Są już konkretne plany

Jak się okazuje, uruchomienie linii tramwajowej nr 13 jest faktycznie analizowane w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego. Właśnie dlatego w dniach 1 i 2 listopada dodatkowo uruchomiona linia dowożąca pasażerów na Cmentarz Centralny otrzymała numer 14.

- W ramach prac remontowych w al. Piastów ta „trzynastka” miałaby wspomagać „dwunastkę” – wyjaśnia Dariusz Wołoszczuk, rzecznik prasowy ZDiTM Szczecin – Wyglądałoby to tak, że „12” jechałaby z Dworca Niebuszewo do ul. Jagiellońskiej i zawracałaby przez ul. Wawrzyniaka i al. Wojska Polskiego, zaś „13” kursowałaby w odwrotnym kierunku.

Co jednak z propozycją szczecińskich studentów?

- Po wybudowaniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju będzie możliwe rozszerzenie wachlarza połączeń tramwajowych – odpowiada Wołoszczuk – w jednym kierunku mamy Dworzec Niebuszewo lub Las Arkoński. Drugi kierunek, ten najbardziej obciążony to Krzekowo, trzeci to Gumieńce. Możliwe jest uruchomienie czwartego, właśnie na Pomorzany. Ale może ono zostać uruchomione jeszcze w trakcie trwania remontu al. Piastów, na przykład podczas prac między placami Kościuszki i Szarych Szeregów. Wówczas ta „trzynastka” będzie mogła jeździć na Basen Górniczy, bo gdzieś będzie musiała.