Nowo wybudowany odcinek, będący przedłużeniem ul. Sosabowskiego w stronę ul. Szafera, zostanie częściowo udostępniony jeszcze przed zakończeniem wszystkich prac budowlanych. Kierowcy samochodów będą mogli z niego korzystać od poniedziałku, 24 czerwca (od godziny 7 rano), a pasażerowie tramwajów linii 5 i 7 – od soboty, 29 czerwca.
– Powodem przedpremierowego otwarcia nowej części ulicy Sosabowskiego jest budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żniwnej, a to z kolei wiąże się z koniecznością zamknięcia fragmentu ulicy Szerokiej. Otwarcie nowej części ulicy Sosabowskiego pozwoli utrzymać komunikację między osiedlem Zawadzkiego i Krzekowem a zachodnimi obszarami Szczecina – tłumaczy Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie, która jest inwestorem.
Do dyspozycji kierowców będzie po jednym pasie jezdni w każdą stronę. Docelowo, nowy odcinek ul. Sosabowskiego będzie arterią z dwoma pasami jezdni w każdą stronę, chodnikami, drogami rowerowymi i dwukierunkowym torowiskiem pośrodku.
Pierwsze tramwaje pojawią się na nowym odcinku nieco później, bo w sobotę 29 czerwca. Ulicą Sosabowskiego będą kursować tramwaje linii 5 (ze Stoczni Szczecińskiej) i 7 (z Turkusowej), jadące w kierunku pętli Osiedle Zawadzkiego. Po drodze zatrzymają się na nowym przystanku „Modra”. Przystanek „Krzekowo” na razie nie będzie obsługiwany.
Tym samym po ulicach Mickiewicza i Żołnierskiej nie będą już musiały jeździć dwukierunkowe „piątki”. Przypomnijmy, że po zlikwidowaniu pętli Krzekowo, tylko takie rozwiązanie wchodziło tutaj w grę.
Od 1 lipca dwukierunkowe tramwaje (miasto ma ich sześć) zostaną przekierowane na trasę: pl. Żołnierza Polskiego – pl. Szyrockiego (jako linia 4). Powodem jest rozpoczynający się remont i wyłączenie z użytkowania torowiska w al. Powstańców Wielkopolskich.
Wszystkie prace na ul. Sosabowskiego powinny zakończyć się w lutym 2025 roku. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Tormel i Stanled I. Koszt inwestycji to 102 mln zł.
Komentarze
20