Dekadę temu na stołach królowała kuchnia polska i włoska, dziś popularność zyskują smaki azjatyckie, roślinne i kuchnia fusion. W samym sercu tych zmian jest RestaurantWeek®, który od 10 lat zmienia zwykłe wyjścia do restauracji w wyjątkowe doświadczenia. Do 17 kwietnia mieszkańcy Szczecina mają okazję spróbować tych i wiele innych smaków w cenach nawet o 50 procent niższych niż tradycyjnie.
Spis Treści

- Patrząc na ostatnie dziesięć lat możemy śmiało powiedzieć, że restauracje już nie tylko nas karmią, ale także opowiadają historie, budują doświadczenia i wpisują się w nowoczesne podejście do jedzenia. Dziś wyjście do restauracji nie jest już jedynie elementem świętowania wyjątkowych okazji. Stało się naturalnym sposobem spędzania czasu i formą codziennej przyjemności – mówi Paweł Światczyński, współtwórca RestaurantWeek®.

- To zmiana, która pokazuje, że gastronomia przestała być postrzegana jako luksus, a zaczęła pełnić funkcję integralnej części stylu życia – dodaje Marcin Wawrzeń, współtwórca festiwalu.

Zmienia zwykłe wyjścia do restauracji w wyjątkowe doświadczenia

Dekadę temu na stołach królowała kuchnia polska i włoska, dziś popularność zyskują smaki azjatyckie, roślinne i kuchnia fusion. Liczba restauracji wzrosła o ponad 30 procent, wydatki na jedzenie poza domem podwoiły się, a Polacy pokochali odkrywanie nowych smaków.

W samym sercu tej rewolucji jest RestaurantWeek®, który od 10 lat zmienia zwykłe wyjścia do restauracji w wyjątkowe doświadczenia.

Obecnie trwa wiosenna edycja festiwalu, w ramach której na gości czekają trzydaniowe autorskie menu z niespodzianką od partnera w festiwalowej cenie od 69,99 zł (+ opłata rezerwacyjna 7,98 zł lub 10 zł za rezerwację „prime time”).

Rezerwacje prowadzone są na stronie https://restaurantclub.pl/restaurantweek.

Okazja, aby eksplorować kulinarny świat

– Do restauracji nie chodzimy już wyłącznie na klasyczne, dobrze znane smaki, lecz coraz częściej kieruje nami chęć eksplorowania kulinarnego świata – zwraca uwagę Maciej Żakowski, współtwórca RestaurantWeek®. – Wieloletnie analizy preferencji gości festiwalu pokazują, że dla 80 procent z nich najważniejsze jest odkrywanie nowych dań, unikatowych smaków oraz wyjątkowych miejsc. I to w sposób szybki, wygodny, najlepiej digitalowy – dodaje.

Na eksplorowanie kulinarnego świata zaprasza 35 szczecińskich restauracji. Małe Przyjemności przygotowały gulasz z daniela, Jagiellonka – raki w sosie maślanym z kolendrą, Jem Tu Sushi – sushi burger z batatem, Nesebar Kuchnia Bałkańska – tureckie pączki ptysiowe skąpane w sosie cytrynowym, Latin Brunch – smażony wytrawny banan z rwanym kurczakiem i szarpaną wołowiną.

Nie zabraknie Restauracji BelleVue, która podczas jesiennej edycji zdobyła I miejsce i II wyróżnienie ogólnopolskie. Festiwalowe drzwi otworzyli także AMORE, Aramia Podzamcze, Bachus, Bonjour French Bistro, Bombay, Centrale Szczecin, Devibez, Europa Restaurant & Café, Figle, Hocki Placki, Kathmandu, Koku Sushi Warcisława I, Krowa Mać Burgers Szczecin, La Luna, La Rotonda, LAAI THAI Street Food, MUCCA Szczecin, Palmyra, Porto Grande, Rocker Club Rock&Grill, Same Sushi, Sake SUSHI&THAI, The Greek Ouzeri, The kitchen meet&eat, Winestone, Yeonghon.

Poranna celebracja posiłków w okazyjnej cenie

Na tym nie koniec, bowiem do Szczecina powrócił również BreakfastWeek. Pierwsza edycja w stolicy Pomorza Zachodniego podbiła serca mieszkańców, którzy bardzo licznie odwiedzali śniadaniownie. Dzięki temu dwie z nich zdobyły ogólnopolskie wyróżnienia. Mowa o Latin Brunch, które zajęło I miejsce w Polsce oraz Restauracji Bonjour French Bistro, która zajęła II miejsce.

Warto sprawdzić, co przygotowali laureaci, do których zaliczają się także Limone Cafe oraz Restauracja Sowa. Organizatorzy zapraszają również do odwiedzenia debiutantów tej edycji, czyli Devibez Restauracja&Cafe, Same sushi, Brejk Bistro Cafe&Chill. Wszędzie czekają wyśmienite propozycje śniadań – zachęca Justyna Hof, city manager Restaurant Club.

Popisowe śniadania z kawą na roślinnym napoju Alpro można zjeść już za 35 złotych. Rezerwacje prowadzone są na stronie https://restaurantclub.pl/breakfastweek.

„Gastronomia to już nie tylko biznes”

RestaurantWeek® od 10 lat stanowi kluczowy element kulinarnej rewolucji, szeroko promując autorskie restauracje w Polsce oraz kształtując kulinarne trendy. Festiwal zdobył status jednego z największych wydarzeń restauracyjnych na świecie, oferując milionom gości odkrywanie popisowych menu topowych restauracji w atrakcyjnej cenie.

- Gastronomia to już nie tylko biznes. To kultura, sposób spędzania czasu i wyrażania siebie – podsumowuje Maciej Żakowski. - Dynamiczny rozwój RestaurantWeek® wyraźnie pokazuje, że przyszłość branży restauracyjnej rysuje się w jasnych barwach, a Polacy będą coraz chętniej wydawać pieniądze na doświadczenia restauracyjne, które można rezerwować szybko i wygodnie, ponieważ stały się naturalnym elementem ich codziennego życia – dodaje Marcin Wawrzeń.

Portal wSzczecinie.pl jest patronem medialnym festiwalu.