W niedzielę, 10 grudnia, zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów Polregio. Tego samego dnia oddany do użytku zostanie nowy most kolejowy w Podjuchach, co znacznie skróci drogę w kierunku Gryfina, Kostrzyna i Zielonej Góry.

Teraz pociągi w stronę Gryfina jadą przez Dąbie, co wydłuża przejazd do ponad 40 minut. Dzięki nowemu mostowi na Odrze podróż skróci się do nawet 22 minut.

Zmian w rozkładzie jest więcej. Bez przesiadek będzie można podróżować między mniejszymi miejscowościami, dotychczas niepołączonymi bezpośrednio. To efekt scalenia istniejących kursów.

I tak 10 grudnia uruchomione zostaną pociągi w nowych relacjach:

– poc. 80201/0: Chojna (15:19) – Szczecin Gł. (przyj. 16:07, odj. 16:31) – Kamień Pomorski (17:49);

– poc. 80301/0: Choszczno (5:10) – Szczecin Gł. (przyj. 6:21, odj. 6:26) – Chojna (7:17);

– poc. 80303/2: Łobez (4:24) – Szczecin Gł. (przyj. 5:48, odj. 5:54) – Goleniów (6:27);

– poc. 80305/4: Stargard (15:48) – Szczecin Gł. (przyj. 16:24, odj. 16:35) – Gryfino (16:57);

– poc. 87499/8: Choszczno (4:06) – Szczecin Gł. (przyj. 5:17, odj. 5:35) – Zielona Góra Gł. (8:36).

Kolejne relacje uruchomione zostaną 2 stycznia 2024 r.:

– poc. 80203/2: Gryfino (17:40) – Szczecin Gł. (przyj. 18:05, odj. 18:16) – Koszalin (20:58);

– poc. 80205/4: Gryfino (7:11) – Szczecin Gł. (przyj. 7:32, odj. 7:34) – Słupsk (11:01);

– poc. 80700/1: Świnoujście Port (4:36) – Szczecin Gł. (przyj. 6:16, odj. 6:30) – Stargard (7:07).

Od nowego roku, a konkretnie 2 stycznia 2024 r., Polregio zapowiada również rozszerzenie oferty na najważniejszych trasach wokół Szczecina:

– na odcinku Szczecin Główny – Gryfino – Szczecin Główny łącznie będzie kursować 22 pary pociągów w dni robocze, codziennie będzie kursować 15 par;

– na odcinku Szczecin Główny – Goleniów – Szczecin Główny łącznie będzie kursować 24 pary pociągów w dni robocze, a codziennie będzie kursować 16 par;

– zostanie uruchomionych także 5 par pociągów w relacji Szczecin Główny – Port Lotniczy Szczecin Goleniów, łącznie na lotnisko pojedzie 8 par pociągów;

– na odcinku Szczecin Główny – Stargard – Szczecin Główny łącznie będzie kursować 30 par pociągów w dni robocze, codziennie będzie kursować 17 par.

Na odcinku Szczecin Główny – Angermünde nadal obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Na terenie Niemiec wciąż trwa bowiem przebudowa infrastruktury kolejowej w kierunku granicy.

Inne najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy pociągów:

– poc. 88724/5 w relacji Szczecin Główny (7:15) – Świnoujście Port (8:57) będzie ponownie kursować codziennie przez cały rok;

– poc. 88750/1 w relacji Świnoujście Port (19:58) – Szczecin Główny (21:38) będzie kursować dodatkowo w soboty przez cały rok, czyli codziennie;

– poc. 80228 w relacji Szczecin Główny (18:16) – Koszalin (20:58) będzie kursować dodatkowo w soboty przez cały rok, czyli codziennie;

– w piątki i niedziele podróżni będą mogli skorzystać z połączenia na trasie Słupsk (19:46) – Miastko (20:26/ 20:51) – Szczecinek (21:31), w związku ze skomunikowaniem pociągów w Miastku;

– kontynuowane będą zmiany w rozkładzie jazdy, które zostały wprowadzone we wrześniu 2023 r. na trasie Szczecinek – Chojnice, czyli: dodatkowe dwie pary pociągów na odcinku Szczecinek – Chojnice oraz połączenie relacji pociągów Gdynia Główna – Chojnice – Szczecinek (oba kierunki);

– poc. 87930 RADEW od grudnia będzie kursować z Kołobrzegu, a nie jak dotychczas z Koszalina;

– poc. 88628/9 rel. Szczecin Główny (12:00) – Kołobrzeg (14:34) będzie kursował od poniedziałku do piątku oraz dodatkowo w niedziele;

– poc. 88632/3 rel. Szczecin Główny (18:38) – Kołobrzeg (21:21) będzie kursować dodatkowo w soboty przez cały rok, czyli codziennie;

– poc. 88691/0, poc. 88641/0 rel. Koszalin (7:16)/Kołobrzeg (8:02) – Szczecin Główny (10:33) ze stacji Kołobrzeg będzie kursować codziennie;

– poc. 88693/2, poc. 88649/8 rel. Koszalin (10:45)/Kołobrzeg (11:44) – Szczecin Główny (14:29) ze stacji Kołobrzeg będzie kursować codziennie.