Od 22 kwietnia zamknięta będzie jezdnia DK10 w stronę Stargardu, a obustronny ruch zostanie przeniesiony na jezdnię w stronę Szczecina. W piątek 23 kwietnia wyłączony z ruchu zostanie fragment jezdni autostrady A6 w kierunku Kołbaskowa, ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jezdnią przeciwległą.

Od czwartku 22 kwietnia zmiany na DK10

Zmiany w organizacji ruchu związane są z kolejnym etapem przebudowy węzła Kijewo. Budowlańcy zajmą się infrastrukturą DK10, prowadzącą w kierunku Stargardu. Wyburzony zostanie stary wiadukt nad autostradą A6. Dlatego cały ruch zostanie przeniesiony na nowy wiadukt i zmodernizowaną wcześniej, poszerzoną jezdnię w stronę Szczecina.

Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Osoby jadące od strony Szczecina będą musiały bacznie zwracać uwagę na nowe znaki, bo wprowadzono kilka istotnych zmian w organizacji ruchu:

  • za skrzyżowaniem z ulicą Zwierzyniecką i Kurzą/Niedźwiedzią przez przewiązkę przejadą na przeciwległą jezdnię;

  • relacja Szczecin - Świnoujście będzie zachowana, ale przez nową łącznicę Kołbaskowo - Stargard, także zjazd na Świnoujście będzie o 300 metrów dalej niż dotychczas;

  • kierowcy jadący w stronę Kołbaskowa muszą pozostać na starej jezdni, gdyż relacja Szczecin - Kołbaskowo będzie obsługiwana przez dotychczasową łącznicę.

Od piątku 23 kwietnia zmiany na A6

W rejonie wiaduktów węzła Kijewo ruch na A6 zostanie zwężony do jednej jezdni w stronę Świnoujścia. Kierowcy będą mieli po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Od strony Kołbaskowa do Stargardu, pojadą nowo wykonaną łącznicą.

Największym utrudnieniem będzie zamknięcie relacji Świnoujście – Stargard. Kierowcy będą mogli skorzystać z objazdu, poprzez zawrócenie na węźle Podjuchy lub wybrać inne trasy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad proponuje: zjechać na węźle Rzęśnica na DW142 i przez DW106 dojechać do Stargardu bądź przez zjazd na węźle Szczecin Dąbie i dalej przez Wielgowo i Zdunowo do DK10.

Finalizacja inwestycji ciągnącej się od wielu miesięcy

Prowadzone właśnie prace są ostatnim etapem rozbudowy węzła Kijewo. Na DK10 powstanie nowy wiadukt i jezdnia, a na A6 usunięte będą ostatnie betonowe płyty. Wzdłuż autostrady zostaną wykonane jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Powstaną również nowe łącznice, cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.

Realizacja inwestycji jest mocno opóźniona. Wszystko przez problemy firmy Energopol Szczecin, która rozpoczęła prace w tym miejscu w 2018 r. GDDKiA musiała odstąpić od umowy i poszukać nowych wykonawców. Zdecydowano, że prace zostaną ukończone w trzech etapach. Wcześniej powstały dwie nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard - Świnoujście i Świnoujście - Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina.

Generalnym wykonawcą ostatniego etapu prac jest firma Budimex (wartość umowy – 59 mln zł). Zaczęli w marcu od budowy nowej łącznicy relacji Kołbaskowo – Stargard. Cały, rozbudowany węzeł Kijewo powinien być gotowy w połowie 2022 r.