Nie bez przyczyny oddziały żołnierzy nie mogą przechodzić przez mosty równym krokiem marszowym. Na ul. Struga nie zaproszono całego oddziału, tylko grupę 15 osób, które w różnych konfiguracjach liczbowych, chodziły, robiły przysiady, biegały i skakały po kładce. Zarówno w rytmie swobodnym, jak i synchronicznym.
– W czasie testów inżynierowie monitorowali zachowanie kładki przy pomocy akcelerometrów o wysokiej czułości (dokładność do 0,01 m/s²), dzięki którym możliwe było precyzyjne określenie m.in. częstotliwości drgań własnych i poziomu tłumienia. Między próbami konstrukcja musiała się całkowicie „uspokoić” – drgania z poprzedniego testu musiały całkowicie zaniknąć, zanim rozpoczęto kolejny – opowiada Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Testy oznaczają, że budowa kładki zbliża się do zakończenia. Wcześniej zapowiadano, że nastąpi to jeszcze w kwietniu.
Nowa kładka nad ul. Struga to zwycięski projekt ze Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Jego celem jest skrócenie drogi pieszych w okolicy Outlet Parku, gdzie nie ma przejść po jezdni. Poza budową nowej konstrukcji z pochylnią i schodami, wykonano oświetlenie i kanalizację deszczową.
Koszt budowy to ponad 7,6 mln zł. Inwestycja została objęta dofinansowaniem w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Wykonawcą, w formule zaprojektuj i wybuduj, jest firma PORR S.A. Nadzór sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Komentarze