Wcześniej ruch na 12-kilometrowym odcinku między Międzyzdrojami i węzłem Wolin Zachód odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach. Teraz nowa infrastruktura jest gotowa.
– Wraz z nią został w pełni uruchomiony węzeł drogowy Dargobądz oraz jezdnie dodatkowe, które powstały, aby zapewnić komunikację lokalną – informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na nowych jezdniach można poruszać się ze standardową dla drogi ekspresowej prędkością 120 km/h. Wyjątkiem są fragmenty przebiegające przez obszar Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie zbudowano ostrzejsze łuki, by ograniczyć wycinkę, więc prędkość ograniczono do 100 km/h.
W ostatnich tygodniach kierowcom w pełni udostępniono gotowy fragment od tunelu pod Świną do węzła Świnoujście Łunowo, a później dalej, do węzła Międzyzdroje.
– W kolejnych tygodniach planowane są dalsze zmiany organizacji ruchu, aby całym 33-kilometrowej długości odcinkiem S3 Świnoujście-Troszyn można było przejechać dwiema jezdniami – zapowiada Mateusz Grzeszczuk.
Prace trwają jeszcze w rejonie Międzyzdrojów oraz na odcinku Wolin – Troszyn. Wprowadzenie ruchu dwiema jezdniami jest planowane na przełom lipca i sierpnia.
Komentarze