Pociągi Express InterCity Premium (EIP) łączą Warszawę z Trójmiastem, Krakowem, Wrocławiem, Katowicami i Rzeszowem. Pendolino obsługuje też nieco mniejsze miejscowości, jak Jelenia Góra czy Kołobrzeg.
– To jest chore, że dojeżdża do Kołobrzegu, a nie dojeżdża do Szczecina – komentował poseł Łącki, który od lat przekonuje, że Pendolino do Szczecina powinno być jednym z priorytetów.
Na trasie do Szczecina pociągi nie rozwiną prędkości 200 km/h
Spółka PKP Intercity nie planuje jednak kierowania pojazdów Pendolino w stronę stolicy Pomorza Zachodniego. Przeszkodą są warunki techniczne.
– Parametry linii prowadzących do Szczecina docelowo pozwolą na przejazd pociągu z prędkością do 160 km/h. Składy Pendolino kursują na liniach, które umożliwiają przynajmniej na części trasy jazdę z prędkością 200km/h lub są modernizowane do prędkości 250km/h – tłumaczy Justyna Moskalewicz-Aderek z biura prasowego PKP Intercity.
Więcej ekspresów po zakończeniu trwającej od lat modernizacji?
Ze Szczecina kursuje tylko jeden pociąg teoretycznie drugiej pod względem szybkości przejazdów kategorii – EIC Chrobry do Warszawy. W tej kwestii jest jednak szansa na poprawę.
– PKP Intercity analizuje możliwość zwiększenia oferty pociągów kategorii EIC w kierunku Szczecina, opartych o składy wagonowe z lokomotywą umożliwiającą jazdę z prędkością maksymalną 160km/h, co nastąpi po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 351 [Poznań – Szczecin – red.] – mówi Justyna Moskalewicz-Aderek.
Finalizacja przedłużającej się modernizacji linii kolejowej między Poznaniem i Szczecinem planowana jest do końca tego roku.
Komentarze
53