Najnowszy klip szczecińskiej grupy Tragarze ma zwrócić uwagę na kondycję kultury w czasie pandemii. W projekcie udział wzięli polscy artyści sceniczni, w tym wokaliści, muzycy i komicy.

Na premierowy klip Tragarzy składają się plansze informacyjne, z których dowiadujemy się m.in.: ile koncertów odbyło się w 2019, ile zgromadziły one osób oraz jak wiele instytucji kultury zanotowało w tym roku spadek przychodów z działalności gospodarczej powyżej 90%. Odwołane koncerty i spektakle to nie tylko stratni artyści, ale również cała obsługa – oświetleniowcy, dźwiękowcy i inni specjaliści, którzy odpowiedzialni są za stronę wizualną wydarzeń kulturalnych.

– Bardzo tęsknimy za kontaktem z publicznością, czekamy aż wszystko wróci do normy. Przykro mi, że przez nieodpowiedzialne, pewnie nieświadomie, pomysły urzędników na szwank narażony jest wizerunek branży – komentuje Przemysław Kazaniecki, lider zespołu Tragarze.

W klipie udział wzięli m.in. Andrzej Piaseczny, Mateusz Damięcki i Hirek Wrona oraz inni zaprzyjaźnieni z zespołem artyści. W materiale pojawia się również apel, by wspierać polską kulturę, kupując płyty, oglądając spektakle i koncerty online.

Tragarze to szczeciński projekt, który zadebiutował pod koniec 2017 roku. Zespół gra muzykę z pogranicza hip-hopu, funky i reggae. Liderami grupy są Chillu i Przemek Kazaniecki. W twórczej retro podróży towarzyszą im Pelo oraz dj Twister.