Przedłużający się lockdown sprawia, że przedsiębiorcy coraz częściej próbują obejść obostrzenia, by móc dalej działać. Kreatywnych pomysłów nie brakuje. Niedawno głośno było o namiotowych sklepach przed Galerią Krosno, teraz zaskakuje sieć Quiosque, która otworzyła tymczasowe butiki... w hotelach. Jeden z nich powstał również w Szczecinie.

Jak ogłosił w tym tygodniu minister zdrowia, lockdown w Polsce został przedłużony do 25 kwietnia. To oznacza, że galerie handlowe przez najbliższe dni nadal pozostaną zamknięte. Dla wielu przedsiębiorców to nie jest dobra wiadomość. Polska sieć Quiosque postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i z galerii handlowych przeniosła swoje butiki do hoteli, które ze względu na lockdown nie mogą przyjmować gości na noclegi. Jeden z takich tymczasowych „hotelowych” sklepów powstał na szczecińskim Podzamczu.

– Postanowiliśmy działać już teraz – mówi Sławomir Winiecki, wiceprezes zarządu Grupy Kapitałowej Immobile, która jest w trakcie przejmowania sieci Quiosque. – W strukturze Grupy znajduje się też sieć hoteli Focus, których przestrzeń konferencyjną – obecnie również wyłączoną z właściwego funkcjonowania – zaaranżowaliśmy na salony odzieżowe Quiosque.

Butiki powstałe w hotelowej przestrzeni mają umożliwić wygodne, kameralne, ale i bezpieczne zakupy. Jak przekonuje sieć, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientek.

– Uruchomienie sklepów w hotelach to również wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych klientek, które wielokrotnie podkreślają, że chciałby móc zdecydować o zrobieniu zakupów w tradycyjny sposób. Jestem przekonana, że zasady sanitarne, które wprowadzimy, pozwolą czuć się naprawdę bezpiecznie, a przy tym złapać choć niewielki oddech normalności potrzebny dzisiaj nam wszystkim – mówi Agnieszka Krzywańska, dyrektor zarządu spółek Dlako oraz PBH.

Poza Szczecinem „hotelowe” salony Quiosque powstały również w Focusach zlokalizowanych w Gdańsku, Sopocie, Chorzowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy oraz w bydgoskiej restauracji La Rosa.

Quiosque to sieć z ponad 30-letnią tradycją, która liczy ponad 160 salonów w całej Polsce. Obecnie, trwa proces jej przejęcia przez Grupę Kapitałową Immobile, co ma zapewnić marce wsparcie zarówno administracyjne, jak i finanso