Zmian w szczecińskiej drużynie ekstraklasy ciąg dalszy. Na początku tygodnia poznaliśmy partnera kluczowego, dziś dowiadujemy się o kolejnej kooperacji. Do grona partnerów Pogoni Szczecin dołączył Nowy Browar Szczecin.

– Myślę, że wielu kibiców, którzy na co dzień uważnie śledzą losy klubu, wie, że Duma Pomorza nie jest mi obojętna. Jestem byłym prezesem Pogoni a także jej udziałowcem, zatem moment rozpoczęcia naszego kolejnego wspólnego rozdziału jest dla mnie świętem. Mogę dziś to nazwać „biznesem emocjonalnym” i bez wątpienia do tej kooperacji podchodzę w sposób wyjątkowy, właśnie ze względu na emocje – mówi Artur Kałużny, współwłaściciel Nowego Browaru Szczecin.

Kooperację Pogoni Szczecin z największym browarem restauracyjnym w Szczecinie ma łączyć długoterminowa umowa i wiele planów na przyszłość, a pierwszym efektem nowej współpracy jest „Lager Portowca”– jasne, kraftowe piwo dolnej fermentacji, które swoją oficjalną premierę będzie mieć już podczas czwartkowego meczu Ligi Konferencji Europy z KR-em Reykjavik. – Wyjątkowość „Lagera Portowca” zawiera się w tym, że było tworzone przy ścisłej współpracy z Pogonią. To nasz rodzimy, lokalny produkt skierowany do kibiców Dumy Pomorza. W najbliższej przyszłości zamierzamy sprzedawać je na terenie województwa zachodniopomorskiego. Pogoń będzie miała wymierne korzyści z każdej sprzedanej beczki na stadionie i butelki piwa w województwie, więc wierzę, że z wielu względów to biznes, który da całemu portowemu środowisku moc radości – dodaje Kałużny.

Rozstanie z Bosmanem to „niespodziewana decyzja zarządu Klubu”

Kibice Portowców przyznają, że Pogoń Szczecin i Bosman to marki, które przez 20 lat współpracy wrosły w świadomość jako dobry duet. W komentarzach na Facebooku klubu pod postem o zakończeniu współpracy napisali: „Pewna era się kończy”, „Szkoda. Mówisz Pogoń, myślisz Bosman”.

Władze Pogoni Szczecin informując o zakończeniu wieloletniej współpracy z Bosmanem, nie tłumaczyły skąd taka decyzja. Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska, do koncernu którego należy Bosman, podkreśla, że to „niespodziewana decyzja zarządu Klubu”.

„Po 20 latach nieprzerwanej współpracy zarząd Klubu Pogoń Szczecin podjął decyzję, aby nie przedłużyć umowy sponsoringowej z marką Bosman należącą do Carlsberg Polska. Bosman jest mocno związany z Klubem oraz Kibicami. To był zaszczyt towarzyszyć Klubowi i jego zawodnikom w tych dobrych i tych trudnych momentach oraz być blisko wspaniałych Kibiców Pogoni. Niezależnie od decyzji zarządu Klubu, marka Bosman będzie wspierać fanów Pogoni Szczecin i kibicować szczecińskiej drużynie”, czytamy w przesłanym komunikacie.