W 2021 roku tramwaje mają dojeżdżać ul. Ku Słońcu do nowej pętli przy CH Ster na granicy Szczecina i Mierzyna. Miasto uzyskało dofinansowanie na budowę torowiska, znany jest harmonogram inwestycji.
Magistrat ujawnił szczegóły w odpowiedzi na interpelację Michała Wilkockiego. Radny prezydenckiego klubu Bezpartyjnych (i radny osiedla Gumieńce) pytał na jakim etapie jest przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadania "Budowa torowiska do pętli tramwajowej Mierzyn".
Z odpowiedzi Michała Przepiery, zastępcy prezydenta Szczecina, wynika, że w marcu 2018 roku ma zostać ogłoszony przetarg na inżyniera kontraktu, a w czerwcu na roboty budowlane, które ruszą w 2019 r. i potrwają do 2021 r.
„W odpowiedzi na Pana zapytanie nr 2366 z dnia 16.01.2018 r. potwierdzam, że 21.12.2017 r. została podpisana umowa o dofinansowanie Projektu „Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie” w ramach działania Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, oś priorytetowa Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach, której będzie realizowane m.in. zadanie inwestycyjne pn. ”Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn (przy CH Ster)”.
Zgodnie z budżetem Miasta Szczecin przedmiotowe zadanie będzie realizowane w latach 2019-2021. Ogłoszenie zamówienia publicznego w formie przetargu nieograniczonego na usługę - Inżyniera Kontraktu, jest planowane w marcu 2018 r., na roboty budowlane – w czerwcu 2018 r.
Jednocześnie informuję, że trwa przygotowanie dokumentów tj. weryfikacja projektu wykonawczego, przedmiarów, kosztorysów inwestorskich, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz TER dla zadania pn. ”Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn (przy CH Ster)”, które w świetle zapisów art. 31 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych stanowią podstawę opisu przedmiotu zamówienia” – napisał Michał Przepiera.
W ramach inwestycji powstanie około 800 metrów torowiska i nowa pętla. W Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Szczecina koszt wszystkich prac z tym związanych oszacowano na 66,7 mln zł.
Zobacz też:
Tu powstanie m.in. nowe kino. Rozbudowa CH Ster ruszy jeszcze w tym roku
Brawo! Najważniejsza inwestycja w tej części Szczecina staje się faktem. Jeszcze tylko wstawić gdzieś parking wielopoziomowy rozwiązujący problemy ze znalezieniem wolnego miejsca i nasze osiedle będzie idealne! :)
A gmina Mierzyn da teren pod parking, bo mieszkańcy również będą korzystali z tramwaju. Parkingi sklepowe nie rozwiążą problemu.
Brawo tą inwestycją już dawno powinna powstać
A co z inwestycją budowy linii tramwajowej przez ul 26 Kwietnia mowa i rozmowy na ten temat były już od remontu wiaduktu kolejowego ???
Świetnie, więc w jakim celu teraz remontuje się pętle przy ul. Kwiatowej??
Kasiu przejedź się to zobaczysz, doprowadza się tam ruiny ulicy i chodników do normalności. Torów nikt nie rusza. Ta część miasta Szczecina, zapomniana przez lata przez władze Miasta, też zasługuje na normalność, czyli łatwy dostęp do komunikacji miejskiej, proste chodniki, oświetlenie, przedszkole, szkołę. Na razie to mamy kałuże na zapadniętych chodnikach m.in. wzdłuż ul. Ku Słońcu , przejścia dla pieszych (pasy) zalane na całej szerokości przy najmniejszych opadach i zarwane ulice - ul. Hrubieszowska, czy betonowe płyty jumbo od 1993 r. zamiast ul. Lubelskiej i dodatkowo spacer ok. 1 km do tramwaju. Na tramwaj czekamy już 24 lata (wtedy Miasto go obiecywało- był też w wieloletnich planach Miasta i kilku uchwałach, dot. przyjęcia Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego w Szczecinie, przegłosowanych przez Radnych Szczecina kilku kadencji). Miejmy nadzieję, że po ćwierćwieczu Miasto zrealizuje swoje obietnice.
Mieszkam na ul. Hrubieszowskiej i nie wyobraża sobie wycięcia drzew i tramwaju pod oknami. Już piękne drzewo pod budowę tej okropnej Biedronki wycięto. Zamiast przedłużać na Mierzyn tramwaj niech puszczą tramwaj na ulicę Cukrową.