Na jezdni północnej Estakady Pomorskiej dwa pasy zostaną przeznaczone do jazdy w kierunku centrum, a jeden pas do poruszania się „pod prąd” w kierunku prawobrzeża. Na jezdni południowej jeden pas będzie dla kierowców jadących na prawobrzeże, a pozostałe dwa pasy zostaną wyłączone z ruchu. Takie zmiany planowane są od 17 czerwca.

 

Nowa organizacja ruchu może na początku stwarzać kłopoty, zwłaszcza kierowcom jadącym w stronę prawobrzeża. Będzie można bowiem wybrać pas na jezdni południowej lub skorzystać z tymczasowego przejazdu przez torowisko na wysokości przystanku Parnica i pojechać pasem na jezdni północnej, przeznaczonej normalnie wyłącznie do ruchu w przeciwnym kierunku. Na wysokości przystanku Merkatora będzie kolejny przejazd przez torowisko tramwajowe, pozwalający wrócić na jezdnię południową.

Zmiany muszą zostać wprowadzone, bo końca dobiegają prace na dwóch skrajnych pasach obu jezdni Estakady Pomorskiej. Dlatego 17 czerwca nastąpi przepięcie ruchu na wyremontowane fragmenty obiektu.

Prace przy przebudowie Estakady Pomorskiej mają potrwać co najmniej dwa lata (ruszyły w październiku 2020 r.). Wykonawcą jest firma Strabag, która otrzyma za nie 44,7 mln zł.

Estakada Pomorska to fragment ul. Gdańskiej na wysokości elektrociepłowni. Zbudowano ją w 1972 r., puszczając główny ruch górą, nad portowymi bocznicami kolejowymi. Obiekt był już w złym stanie technicznym i wymagał remontu. Przebudowa obejmuje również jezdnie pomocnicze, które obsługują tereny usytuowane przy basenach portowych (strona północna) oraz obszary przemysłowe i ogrody działkowe położone pomiędzy Estakadą a Rzeką Regaliczką i obszarem linii kolejowych (strona południowa).