Otwarto oferty w przetargu na pierwszy etap wielkiej przebudowy torowisk w Szczecinie. Zainteresowany modernizacją infrastruktury na ul. Mickiewicza był tylko jeden podmiot. Swoją pracę wycenił na 53,6 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż zakładały Tramwaje Szczecińskie (24,8 mln zł).

Przebudowany ma zostać fragment torowiska od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Dalej, w kierunku Krzekowa, remont przeprowadzony został już wcześniej.

Tylko jedna oferta

Początkowo koperty z ofertami miały zostać otwarte 20 czerwca, ale ze względu na dużą liczbę pytań od zainteresowanych wykonawców i zmiany w dokumentacji przetargowej, termin ostatecznie przesunięto na 18 lipca.

Zgłosił się tylko jeden podmiot, konsorcjum warszawskich firm zarejestrowanych pod tym samym adresem: TOR-KAR-SSON i Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul. Ich oferta opiewa na 53,6 mln zł. To dużo więcej niż 24,8 mln zł, które miały przeznaczyć na ten cel Tramwaje Szczecińskie. Teraz brakujące pieniądze zostaną dołożone, albo przetarg będzie unieważniony. To inwestycja współfinansowana ze środków unijnych, więc często w takich przypadkach miasto sięgało głębiej do kieszeni. Ale w tym przypadku różnica między szacowaną i zadeklarowaną kwotą może być zbyt wysoka.

Jeśli umowa z wykonawcą zostanie podpisana, będzie miał on rok na przeprowadzenie wszystkich prac. Oznacza to, że przez ten czas na Krzekowo nie będą kursowały tramwaje.

Wielki projekt obejmie też Kolumba

Przebudowa ul. Mickiewicza jest częścią olbrzymiego projektu modernizacji torowisk w Szczecinie. Jego łączna wartość szacowana jest na 334 mln zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego.

W kolejnych etapach przebudowane zostaną: pl. Szarych Szeregów; węzeł Wyszyńskiego; Nabrzeże Wieleckie oraz ul. Nowa i Dworcowa; ul. Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, wraz z rozbudową pętli Pomorzany; ul. Powstańców Wielkopolskich; al. Niepodległości, Wyzwolenia, ul. Kołłątaja, Asnyka, Dworzec Niebuszewo; pl. Żołnierza Polskiego, pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki, ul. Piłsudskiego do pl. Rodła.

Wszędzie tam, gdzie torowisko nie jest wydzielone miasto wyremontuje całą ulicę. Oznacza to m.in., że zmodernizowana zostanie wreszcie ul. Kolumba. Realizacja tego etapu prac planowana jest na połowę 2020 r.

Przystanek Brzozowskiego

Przystanek Konopnickiej

Przystanek Poniatowskiego