Remont „Chociwelki” dobiega końca. – Główna część inwestycji została wykonana, trwają ostatnie prace porządkowe. Odcinek Szczecin – Krzywnica na drodze wojewódzkiej nr 142 zostanie otwarty dla ruchu 9 lipca br. – informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego.

Zgodnie z planem „Chociwelka” miała być otwarta do końca czerwca. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie realizujący inwestycję ukończył ją zgodnie z założeniami.  

– Z naszej strony wszystkie prace zostały planowo wykonane. Teraz czekamy tylko kilka dni, aby Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokończyła pracę na węźle, który pozwoli na przyłączenie drogi do S3 – podkreśla dyrektor ZZDW Michał Żuber.

Czasochłonne będzie również uregulowanie organizacji ruchu i zebranie wszystkich tablic, które do tej pory kierowały do objazdów. Droga zostanie otwarta dla ruchu 9 lipca.

Popularna „Chociwelka” zwana również „Berlinką” przeszła gruntowną modernizację, polegającą m.in. na rozkruszaniu betonowych płyt, które posłużyły jako podbudowa nowej drogi. Na tak przygotowanym podłożu położono nową nawierzchnię bitumiczną. Zmodernizowano również mosty i wiadukty znajdujące się na tym odcinku. Dwa nieczynne wiadukty i jedno przęsło mostu zostały rozebrane. Przebudowane zostały również niebezpieczne skrzyżowania. Na skrzyżowaniach z drogą gminną na Strumiany i drogą gminną do Warchlina odsunięto zjazdy z wiaduktów, tak by przęsła nie przysłaniały kierowcom widoczności w momencie zjazdu na drogę nr 142.

Przebudowa „Chociwelki” kosztowała 51 mln zł. Inwestycja sfinansowana została ze wsparciem środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.

Kończąca się inwestycja jest drugim etapem przebudowy drogi wojewódzkiej nr 142. W pierwszym etapie realizowanym w ramach RPO WZ na lata 2007-13 przebudowano 13-kilometrowy odcinek Krzywnica-Lisowo.

Droga wojewódzka nr 142 łączy drogę ekspresową S3 z drogą krajową nr 20. Jest najbardziej wysuniętym na wschód zachodnim fragmentem tzw. "berlinki" czyli autostrady, która przed II wojną światową miała połączyć Berlin ze znajdującym się na wschodnich rubieżach Rzeszy - Królewcem.