Od piątku, 20 marca, drzwi szczecińskiego magistratu będą zamknięte dla mieszkańców. Bezpośrednia obsługa interesantów w Urzędzie Miasta zostaje zawieszona do odwołania – poinformował właśnie Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta.

W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego, już od poniedziałku Urząd Miasta znacznie ograniczył swoją działalność. Obsługiwane były tylko te osoby, które wcześniej zarezerwowały wizytę przez telefon lub Internet. Jednak od najbliższego piątku (20 marca) w magistracie nie będzie można załatwić żadnej sprawy. Urząd do odwołania zostanie zamknięty dla mieszkańców. Wszystkie zarezerwowane do tej pory wizyty zostały anulowane, a nowe nie będą umawiane. Niezbędne sprawy będzie można załatwiać, korzystając z poczty, Internetu i specjalnych urn.

Jak załatwić sprawy?

Wnioski i podania do Urzędu Miasta będzie można:

1. Wysłać pocztą na adres: Urząd Miasta Szczecin pl. Armii krajowej 1, 70-456 Szczecin

2. Złożyć za pośrednictwem platformy EPUAP

3. Wrzucać do specjalnie przygotowanych urn, które staną:

· przy wejściu do prawego skrzydła Urzędu Miasta na pl. Armii Krajowej 1

· przy wejściu do filii Urzędu Miasta na Prawobrzeżu, ul. Rydla 39-40

Urny będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.

– Wnioski należy wrzucać do urny w zaklejonych kopertach, które będą dostępne na stojakach obok. Znajdą się tam również wydruki najpopularniejszych formularzy oraz długopisy – mówi Dariusz Sadowski. – Na wnioskach należy podać dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej. Prosimy również, aby na kopercie „hasłowo” opisać rodzaj sprawy lub nazwę wydziału, do którego kierowany jest wniosek. Do wniosków należy dołączać wymagane załączniki oraz (jeśli jest to wymagane) potwierdzenie opłaty – dodaje.

Wszelkie szczegóły dotyczące poszczególnych spraw i niezbędnych dokumentów, a także numery kont dostępne są na stronie: https://eurzad.szczecin.pl/chapter_51018.asp

Nie będzie kar

Od najbliższego piątku do magistratu będą wpuszczane (z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa) jedynie osoby, które zgłaszają zgon. Będą one obsługiwane w sali BOI bez wcześniejszego umawiania.

W sprawach wymagających złożenia oświadczenia przed kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego (uznania ojcostwa, zapewnienie do ślubu) mieszkańcy proszeni są o kontakt telefoniczny. Z kolei wnioski o wydanie dowodu osobistego należy składać wyłącznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

– Nie będą nakładane kary pieniężne za niezarejestrowanie pojazdów w ciągu 30 dni – zapewnia Sadowski.

 

Przydatne numery telefonów:

- 91 424 5000 - infolinia Urzędu Miasta

- 91 462 7172 oraz 91 462 8473 - infolinia filii Urzędu Miasta, przy ul. Rydla

- 91 424 5277 - infolinia Urzędu Stanu Cywilnego