Urząd Żeglugi Śródlądowej ogłosił trzeci przetarg na przebudowę budynku przy ul. Kolumba 79-80 na swoją nową siedzibę. Tym razem zakres planowanych prac został nieco zmniejszony, co ma sprawić, że oferty zainteresowanych firm będą bliższe zakładanemu budżetowi inwestycji.

Z powodu zbyt wysokich propozycji cenowych unieważniono dwa poprzednie postępowania. UŻS na rewitalizację przedwojennego budynku chce wydać 15,6 mln zł. Tymczasem potencjalni wykonawcy żądali aż o 10 mln zł więcej. Na pierwszy przetarg wpłynęły w maju dwie oferty, jedna opiewała na 25,9 mln zł, a druga na 26,6 mln zł. Podczas drugiego przetargu pojawiła się tylko jedna propozycja, w której prace wyceniono na 25,7 mln zł.

Dlatego teraz zdecydowano się na „zmiany związane z etapowaniem oraz optymalizacją kosztową założonych rozwiązań technicznych”. Do programu funkcjonalno-użytkowego przygotowano aneks. Zgodnie z jego zapisami budynek po przebudowie nie będzie musiał utrzymywać standardów biurowca klasy A. Nie będzie „zielonego” dachu. Odstąpiono od wykonania niektórych pomieszczeń, które tymczasowo zostaną zasłonięte ścianami z płyt gipsowo-kartonowych, a docelowo będą przygotowywane do użytkowania dopiero w kolejnych etapach przebudowy.

Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku biurowego w ramach zadania „Budowa infrastruktury technicznej wraz z zapleczem administracyjnym dla pełnego wdrożenia RIS Dolnej Odry”. Oferty można składać do 17 sierpnia.

Budynek przy ul. Kolumba 79-80 jest najniższy w kompleksie „szczecińskiej Wenecji”, czyli nadodrzańskiej poprzemysłowej zabudowy dawnej wytwórni alkoholu i drożdży C. Lefevre’a. Częścią nieruchomości jest również otoczony murem dziedziniec, który ma zostać zaadaptowany na samochodowy parking.

Modernizacja budynku w około 30% zostanie sfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. UŻŚ mieści się obecnie w Czerwonym Ratuszu na pl. Batorego, gdzie głównym gospodarzem jest Urząd Morski. Od pewnego czasu szukano nowej, odrębnej lokalizacji, położonej tuż nad Odrą. Związane jest to z wdrażaniem projektu systemu zharmonizowanych usług informacji rzecznej RIS.