Trzy firmy zgłosiły się w przetargu na budowę kolejnego fragmentu śródmiejskiej obwodnicy Szczecina i węzła Łękno. Wszystkie oferty przekraczają założony przez miasto budżet.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa z Walencji w Hiszpanii, które wyceniło pracę na blisko 129 mln zł. Spółka Budimex zaoferowała 163,1 mln zł. Z kolei cena Strabag to 163,9 mln zł.

Kwota, jaką Miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 116,5 mln zł. Złożone oferty są analizowane – informuje w komunikacie magistrat.

Na budowę węzła Łękno miasto ma już zagwarantowane unijne dofinansowanie w wysokości 73 mln zł.

Zwycięzca przetargu będzie miał 2 lata (od dnia podpisania umowy) na zakończenie wszystkich prac.

Co zaplanowano w ramach inwestycji?

Nowy węzeł drogowy powstanie w obrębie skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Traugutta. Doprowadzona zostanie do niego trasa średnicowa, która obecnie kończy się przy ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej. Na al. Wojska Polskiego zaplanowano skrzyżowanie z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną. Przebudowane zostanie torowisko tramwajowe, powstanie pas autobusowo-tramwajowy z peronami przystankowymi na wysokości ul. Jasienicy. Zmodernizowana zostanie fragment linii kolejowej, przy której powstaną przystanki przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Przebudowa obejmie okoliczne ulice Jasienicy i Kochanowskiego. Planowane prace dotyczą również wlotu ul. Traugutta i ul. Zaleskiego (na niej przebudowany zostanie także przejazd kolejowy). Dopełnieniem inwestycji będą m.in. ścieżki rowerowe i chodniki, zarówno wzdłuż Trasy Średnicowej (po jednej stronie) jak i al. Wojska Polskiego (po obu stronach). Powstaną także miejsca postojowe dla samochodów i parking rowerowy.