Entuzjaści jazdy rowerowej już od ponad miesiąca mogą podróżować nową ścieżką. Stary Kolejowy Szlak zyskał kolejny odcinek o długości prawie 70 km.

69 km trasy wiodącej przez malownicze krajobrazy lasów i jezior. Dodatkowo można podziwiać pałac w Rąbinie z początku XX w., jak i średniowieczny kościół w Lipiu z 1462 r. Po drodze spotkamy również liczne restauracje i gospodarstwa agroturystyczne.

– Kolejny raz, gdy otwieramy inwestycje dedykowane turystyce rowerowej, na naszych trasach widzimy tłumy rowerzystów. Konsekwencja i determinacja w działaniu, w budowaniu nowych i łączeniu istniejących szlaków, przyniosły efekty. Jestem przekonany, że Stary Kolejowy Szlak ściągnie wielu miłośników rowerowych przygód – przyznał Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Na otwarcie trasy zorganizowano przejazd rowerowy z dawnego dworca w Dziwogórze do miejscowości Zajączkowo, szereg atrakcji dla dzieci, w tym konkursy i gry ruchowe. Pojawiła się też wojskowa grochówko i kino pod chmurką w Połczynie-Zdroju.

Budowa trasy została dofinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

– Stwarzamy komfortowe warunki dla miłośników turystyki rowerowej i jesteśmy przekonani, że skorzystają na tym zarówno nasi mieszkańcy, jak i turyści przybywający na Pomorze Zachodnie – powiedziała członkini Zarządu Województwa Anna Bańkowska.

Na tym jednak nie kończą się inwestycje na Starym Kolejowym Szlaku, jednej z głównych tras rowerowych Pomorza Zachodniego. Projektowany jest łącznik otwierający trasę na Świdwin oraz w pobliżu Białogardu. Część infrastruktury wymaga jeszcze oznakowania, część czeka na przygotowanie dokumentacji inwestycyjnej.

W ostatnich latach w  regionie dzięki funduszom europejskim powstało już 208 km tras rowerowych. Ich koszt to ponad 55 mln zł. Obecnie trwa realizacja ok. 300 km tras, których koszt to 98 mln zł. W tym roku województwo planuje rozpocząć budowę kolejnych 130 km tras. Łącznie w województwie powstanie ponad 1100 km rowerowych tras.