Inwestycja jest realizowana w ramach budowy II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu S10. Właśnie ruszyły pierwsze prace polegające na wycince kolidujących drzew. Roboty budowlane mają się rozpocząć w marcu br.

Nowa droga wspomagająca połączy miejscowość Niedźwiedź z ulicą Profesora Tomasz Żuka, przy szpitalu w Zdunowie. Będzie miała 3,2 km długości i biegła w miejscu istniejącej nieutwardzonej drogi leśnej.

– Będzie to znaczące ułatwienie dla komunikacji lokalnej, umożliwi zlikwidowanie obecnego skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź zlokalizowanego na DK10 na zachód od węzła Kobylanka – zaznacza Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Będzie to również trasa alternatywna dla pojazdów wolnobieżnych i innych, które nie będą już mogły się poruszać odcinkiem DK10 Szczecin-Motaniec, po tym jak stanie się drogą ekspresową – dodaje.

Prace rozpoczęto od wycinki drzew. W marcu, po jej zakończeniu, ruszą roboty budowlane. Natomiast w lutym rozpocznie się usuwanie kolizji energetycznych i gazowych przy budowie samej II jezdni obwodnicy Kobylanki. Jak informuje Grzeszczuk, w tym przypadku roboty budowlane również mają ruszyć wiosną tego roku. Całość prac w ramach tego zadania ma zakończyć się we wrześniu przyszłego roku.

W ramach budowy II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa realizowane są 3 zasadnicze elementy: budowa II jezdni drogi S10 na brakującym odcinku pomiędzy węzłem Kobylanka (Motaniec) a węzłem Stargard Zachód, budowa łącznicy relacji Szczecin-Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec) oraz budowa drogi wspomagającej Niedźwiedź-Zdunowo.

– Realizacja tego zakresu robót umożliwi oznakowanie jako droga ekspresowa całego odcinka DK10 od granicy Miasta Szczecina do początku obwodnicy Stargardu. Znacząco poprawi się płynność ruchu, oraz bezpieczeństwo na tym mocno obciążonym ruchem drogowym fragmencie DK10 – informuje Grzeszczuk.