Na terenie pętli tramwajowej „Pomorzany” wycięte zostały drzewa, a przy ulicy Smolańskiej trwa likwidacja ogródków działkowych. Oznacza to kolejny krok w ramach torowej rewolucji. „W tej chwili trwa przygotowywanie terenu pod prace zasadnicze” – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.
Przypomnijmy, że od ponad tygodnia na ulicy Kolumba obowiązują zmiany w organizacji ruchu, które dotyczą zarówno kierowców, jak i pasażerów komunikacji miejskiej. Remont torowisk i ulic w kierunku Pomorzan to kolejny etap szczecińskiej torowej rewolucji. W ramach tej części inwestycji przebudowana zostanie również pętla tramwajowa „Pomorzany”. Pierwsze prace w tym kierunku już się rozpoczęły, bowiem na terenie pętli wycięte zostały już drzewa, a w pobliżu ulicy Smolańskiej trwa likwidacja ogródków działkowych.
Obecnie pętla Pomorzany zajmuje teren od ulicy Budziszyńskiej do wysokości wejścia do sklepu Netto przy ul. Smolańskiej. Po planowanej rozbudowie będzie bardziej owalna i zajmie teren pobliskich ogródków działkowych (około 0,8 ha). Ich użytkownicy otrzymają rekompensatę za przejęcie terenów przez miasto.
Przebudowana pętla będzie sięgać aż za budynek przy ulicy Smolańskiej 4, czyli około 110 metrów dalej niż obecnie. Liczba peronów dla tramwajów wzrośnie z 3 do 5, a miejsce dla autobusów znajdzie się pośrodku. Wewnątrz będzie również budynek z kasą i miejscami do odpoczynku dla motorniczych.
Wartość obecnych prac związanych z przebudową torowisk w ul. Kolumba i al. Powstańców Wielkopolskich oraz rozbudową pętli Pomorzany to 262 mln zł. Generalnym wykonawcą jest firma ZUE S.A. Inwestycja powinna zostać zrealizowana w 2 lata.
Pętla na Pomorzanach powstała w 1961 roku. Ostatni kapitalny remont przeprowadzono w latach 1974-1975. Później były już tylko drobne naprawy bieżące. W czasie modernizacji szczecińskich ulic w latach 1985-1990, przy ul. Smolańskiej powstał dodatkowy, trzeci tor, który miał pomagać w rozładowaniu tłoku na pętli.
Komentarze
44