Od poniedziałku 6 lipca przywrócony zostanie ruch na odcinku ulicy Szafera od al. Wojska Polskiego do ul. Zawadzkiego.

Położono tam już nowy asfalt. Dla kierowców jadących pod górę, w stronę ul. Zawadzkiego, udostępniony zostanie jeden pas na jednej nitce, a samochody jadące w kierunku al. Wojska Polskiego będą miały do dyspozycji jeden pas na drugiej nitce. Piesi będą poruszać się po chodniku po lewej stronie, patrząc w stronę ronda Olimpijczyków.

Nadal zamknięty będzie dalszy fragment ul. Szafera, czyli od ronda Olimpijczyków (skrzyżowanie z ul. Zawadzkiego) do skrzyżowania z ul. Szeroką i Modrą. Nie będzie też przejazdu ulicą Jarzyńskiego. Z utrudnieniami trzeba się liczyć na ul. Romera.

Otwarcie fragmentu ul. Szafera, a także zakończenie przebudowy ul. Grota-Roweckiego, wiążą się ze zmianami w kursowaniu autobusów linii 53, 80, 529 i 531. Wejdą one w życie w poniedziałek 6 lipca (linie nocne z 6 na 7 lipca).

Autobusy wracają na stare trasy

Linia 53 znów pojedzie ul. Szafera i Zawadzkiego (w obu kierunkach), zamiast skręcać wcześniej w Unii Lubelskiej. Natomiast autobusy jadące w stronę Pomorzan ponownie pojadą ul. Grota-Roweckiego. Wszystko według stałego rozkładu jazdy. Kursy realizowane tymczasowo od/do przystanku „Romera” wykonywane będą od/do przystanku „Zawadzkiego”. Dodatkowo uruchomiony zostanie przystanek „Rondo Olszewskiego” w obu kierunkach.

Na starą trasę wraca też linia 80. Znów pojedzie przez ul. Szafera i Zawadzkiego. W tym przypadku powstał nowy rozkład jazdy, ale bez zmiany częstotliwości kursowania (co 20 minut w godzinach szczytu).

Będzie nowa nazwa jednego przystanku

Nocne autobusy linii 529 i 531 też będą już mogły zostać skierowane na swoją stałą trasę przez ul. Szafera i Zawadzkiego. W obu przypadkach obowiązywać będzie stary rozkład jazdy.

Przystanek „Rondo Olszewskiego” w kierunku Stoczni Szczecińskiej, Ludowej, Jaworowej, Osiedla Bukowego (nr 31341) tymczasowo zlokalizowany będzie w ciągu ul. Szafera przed rondem Olszewskiego. Zmieni się nazwa przystanku na ul. Grota-Roweckiego. Zamiast „Berlinga” będzie „Walentynowicz”. To dostosowanie się do zmiany nazwy ulicy na osiedlu Somosierry.

Jak zmieni się ul. Szafera?

Po zakończeniu przebudowy, ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Torowisko tramwajowe zajmie pas rozdzielający jezdnie. Zaplanowano cztery ronda: przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego; przy skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego; przy skrzyżowaniu z ul. Romera i ul. Modrą; przy skrzyżowaniu z ul. Modrą i ul. Szeroką. Wszystko ma być gotowe w połowie 2021 r. Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska. Ich koszt to 125 mln zł. Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach