W zawiłych labiryntach sklepowych korytarzy błądził niejeden klient. W sklepach IKEA to jednak niemożliwe! Obiekt jest pełen mobilnych udogodnień, które kierują nas prosto do celu. Jak mówią przedstawiciele IKEA, intuicyjność sklepów to większy komfort robienia zakupów. W drugim odcinku programu „Testujemy IKEA” sprawdzimy, jak poruszać się po sklepie i z jakich ułatwień klienci mogą korzystać.

Bohaterem drugiego odcinka programu „Testujemy IKEA” jest Grzegorz Młudzik, tester gier komputerowych oraz niewdrożonych jeszcze aplikacji i programów. Jego zadaniem będzie sprawdzenie intuicyjności rozwiązań funkcjonujących w sklepie IKEA. Chodzi m.in. o korzystanie z kiosków mobilnych oraz możliwość zamawiania towarów na terenie sklepu i ich odbioru z magazynu tuż po opuszczeniu hali sprzedażowej.

Już na samym początku wizyty w IKEA możemy zaplanować, które części sklepu odwiedzimy. Jak do nich trafić podpowie nam specjalne urządzenie.

– Kiosk pokazuje nam gdzie jesteśmy i dokąd mamy się udać – mówi Joanna Wypchło z Działu Obsługi Klienta IKEA.

Odnaleźć się w sklepie pomagają również strzałki, które są umieszczone na podłodze w całym obiekcie. Zakupy ułatwia też aplikacja mobilna IKEA.

– Kiedy znajduję już fotel, który mnie interesuje, robię zdjęcie wizytówce, a następnie udaję się do magazynu – mówi nasz tester.

Czy system poszukiwania towarów i płatności jest intuicyjny? – Możemy bez problemu na stanowisku mobilnym znaleźć poszukiwane zakupy, zamówić je, przesłać listę zakupów na nasz telefon, a potem będą do odbioru w specjalnym punkcie po opłaceniu rachunku – mówi Grzegorz. – Aplikacja do płacenia jest bardzo intuicyjna. Dynamicznie przeszliśmy od odbioru zamówienia do realizacji zakupów – dodaje nasz ekspert.

Wysoko oceniony został również „najmniejszy sklep IKEA”, czyli sklep internetowy, w którym możemy sprawdzić dostępność towarów i zamówić interesujące nas produkty.

Grzegorz wystawił sklepowi IKEA ocenę 9/10. – Mobilny świat jest bardzo przyjazny młodym klientom, ale osoby starsze mogą się w tym pogubić. Ważne, że w sklepie nie brakuje również obsługi, która pomaga, gdy pogubimy się w świecie technologii – dodaje nasz tester.