Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na dostawę trzech ładowarek pantografowych do ładowania autobusów elektrycznych. Staną na końcowych przystankach przy ulicach: Kołłątaja, Kolumba i Owocowej.

Ładowarki będą niezbędne, gdy do Szczecina dotrą pierwsze autobusy elektryczne. Miasto zamówiło już w spółce Solaris Bus & Coach 8 takich przegubowych pojazdów (kosztowały 20,4 mln zł). Ten sam producent złożył również jedyną ofertę w przetargu na 6 krótszych autobusów elektrycznych (16,6 mln zł).

Wiadomo, że pierwsze „elektryki” muszą dotrzeć do Szczecina do połowy października tego roku. Będą obsługiwać linie 75 i 87. Dlatego zamawiane ładowarki znajdą się na ich końcowych: przy Kolumba (75), Owocowej (87) i Kołłątaja (część kursów 87).

Jak czytamy w komunikacie rozesłanym przez miasto, zamówienie obejmuje przede wszystkim:

- dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych ładowarek szybkich pantografowych o znamionowej mocy wyjściowej 400kW, wraz z konstrukcją nośną kaptura ładowarki do ładowania baterii trakcyjnych autobusów miejskich niskopodłogowych;

- dostawę 3 nowych abonenckich stacji transformatorowych; dostawę systemu telemetrycznego;

- przeszkolenie teoretyczne i praktyczne osób w zakresie obsługi ładowarek i systemu telemetrycznego;

- wykonanie infrastruktury drogowej i towarzyszącej w miejscu montażu.

Oferty przetargowe można składać do końca marca. Ładowarki muszą być zainstalowane najpóźniej pół roku od dnia podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.