Ponad 120 tysięcy złotych zaoszczędził szczeciński magistrat przez sześć miesięcy 2008 roku na połączeniach telefonicznych – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Sebastian Wypych.

Takie oszczędności to wynik silniejszej kontroli pracowników magistratu i nowych rozwiązań taryfowych. W efekcie działań podjętych przez Sekretarza Miasta w 2007 roku ograniczono limity czasowe rozmów ze służbowych telefonów komórkowych, monitoruje się także połączenia stacjonarne. Dodatkowo od pół roku czas rozmów jest naliczany sekundowo.


Koszty rozmów telefonicznych prowadzonych przez pracowników magistratu od 2006 roku sukcesywnie maleją. W 2007 roku miesięcznie za rachunki płacono średnio 22 tysiące złotych, w tym roku ten koszt jest jeszcze niższy. Jak podliczył rzecznik UM, łącznie przez półtora roku, od momentu gdy rozpoczęło się wielkie oszczędzanie na telefonach, w kasie miasta zostało około 400 tysięcy złotych.

Ciekawe, na jaki cel miasto wykorzysta zaoszczędzone pieniądze...