Nowoczesne zbiorniki o łącznej powierzchni 50 tys. m3 oraz nowe stanowiska do rozładunku i załadunku jednostek pływających. To najważniejsze zmiany jakie planuje Orlen w terminalu paliwowym szczecińskiego portu.
Terminal paliwowy w Szczecinie został zbudowany w tym miejscu już w latach 20. XX wieku. To działka nad Parnicą, tuż obok Basenu Górniczego. W najbliższych latach właściciel – PKN Orlen – chce rozbudować istniejącą infrastrukturę. Dzięki planowanej inwestycji będzie można tutaj magazynować kilkukrotnie więcej paliw niż pozwalją obecne pojemności.

„Rozwój infrastruktury magazynowej w Szczecinie wynika zarówno z rosnących potrzeb rynku paliw, jak i konieczności budowy zbiorników  wykorzystując najnowocześniejsze i sprawdzone technologie” – czytamy w komunikacie biura prasowego Orlenu.

Pierwszy etap prac, czyli wykonanie dokumentacji projektowej i budowę magazynu paliw w formule EPC („pod klucz”), wykona firma Elektrobudowa S.A. Wartość kontraktu to prawie 40 mln zł.

W kolejnych etapach powstanie cały park zbiorników o łącznej pojemności wynoszącej około 50 tys. m3. Pozwoli to na import produktów paliwowych z kierunku morskiego. Planowane jest również stworzenie nowych stanowisk do rozładunku i załadunku statków. Dalszą redystrybucję paliw zapewni zmodernizowany nalew kolejowy.

Inwestycja powinna zostać zakończona w 2022 roku.

Zobacz też:
Kadłub luksusowego megajachtu zwodowano w Stoczni Szczecińskiej [wideo]