Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc zatwierdził dwie inwestycje, które mają przyczynić się do poprawy dostępu do portu. Pozwolenie na budowę uzyskały projekty modernizacyjne w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego.

Kanał Dębicki został wykopany przez Niemców na przełomie XIX i XX wieku. Jego zachodni i południowy brzeg wykorzystywane są na potrzeby portu. Teraz zostanie tam wybudowane nabrzeże Norweskie o długości 300 m, a nabrzeża Czeskie i Słowackie zostaną rozbudowane do łącznej długości linii cumowniczej 985 m. Zmodernizowane zostanie zaplecze techniczne nabrzeży, nastąpi też likwidacja rampy w bazie kontenerowej ro-ro. Sam kanał zostanie poszerzony do 200 m na całej jego długości oraz pogłębiony do 12,5 m. Finał prac spodziewany jest w 2022 r.

- Inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego ma na celu dostosowanie jego parametrów do obsługi największych statków jakie mogą zawinąć do portu w Szczecinie - mówi wojewoda Tomasz Hinc. – To pozwoli na zwiększenie przeładunków i podniesienie konkurencyjności portu.

Temu celowi służyć ma również inwestycja w rejonie Basenu Kaszubskiego (nazywany jest także Basenem Górniczym). Zostanie tam wybudowana przystań dalbowa wraz z nabrzeżem Dąbrowieckim, rozbudowane nabrzeża Katowickie, Chorzowskie, Chorzowskie-Uskok i Gliwickie-Uskok.