Wciąż jeszcze nie są gotowe dodatkowe opracowania projektowe oraz uzgodnienia, które pozwolą budowlańcom wejść na odcinek ul. Kolumba od dworca do ul. Zapadłej, gdzie natknięto się na szereg kolizji uzbrojenia podziemnego. Wykonawca skupia się więc na pracach w trzech innych miejscach.

Na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Nabrzeże Wieleckie trwa uzbrajanie terenu oraz roboty drogowo-torowe. Na całej długości ul. Chmielewskiego prowadzone są prace w zakresie uzbrojenia podziemnego. Na pętli tramwajowej Pomorzany budowlańcy zajmują się robotami brukarskimi, torowymi i drogowymi.

Problem, na odcinku od dworca do skrzyżowania z ul. Zapadłą, wynika z dużej liczby kolizji podziemnych. Chodzi o sieci wodociągowe, gazowe, elektryczne, kanalizacyjne, teletechniczne, które nie zawsze znajdują się w miejscu, w którym powinny być według planów. Dlatego prace budowlane trzeba było wstrzymać, wyjaśnić przebieg sieci i uzgodnione rozwiązania uwzględnić w uaktualnionych projektach.

– Dopiero po zakończeniu powyższego wykonawca będzie mógł dokończyć wykonanie pełnego uzbrojenia podziemnego i wykonywanie warstw konstrukcyjnych jezdni i torowiska tramwajowego – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Wykonawcą inwestycji o wartości 262 mln zł jest firma ZUE, która równolegle przebudowuje również infrastrukturę w kierunku Niebuszewa. Roboty ruszyły w listopadzie 2021 r. i w przyszłości obejmą również al. Powstańców Wielkopolskich. Łącznie mają potrwać dwa lata.