Baza dla samolotów jedynej polskiej taniej linii lotniczej, powstanie być może na szczecińskim lotnisku. Jest to szansa na nowe połączenia i pieniądze.
Port lotniczy Szczecin-Goleniów pozostaje w tyle za lotniskami w Poznaniu, Gdańsku czy Wrocławiu. Dla przykładu Poznań ma połączenie z 8 miastami, Gdańsk z 25 a Wrocław z 17. Szczeciński port łączy nas zaledwie z 3 miastami- Warszawą, Londynem i od niedawna z Dublinem. Zapewne dojdą jeszcze loty do Frankfurtu, Dusseldorfu oraz Lipska. Nie będą to jednak połączenia stałe , tylko loty dla kuracjuszy chcących wypoczywać w polskich uzdrowiskach. Mamy zdecydowanie większe pole manewru, by się rozwijać: bliskość granicy, duży ośrodek miejski w pobliżu, a samo lotnisko swoim zasięgiem obejmuje 1,6 mln. pasażerów! Z całą pewnością nie musimy odstawać od Poznania i Wrocławia.

Baza dla samolotów Centralwings
Gdyby u nas ulokowano taką bazę, zyskalibyśmy wiele nowych połączeń lotniczych, a wraz z nimi potencjalnych turystów. Szczecin jest brany pod uwagę, jednak wszystko zależy od tego co zaoferujemy. Wybór padnie na ten port, który zaoferuje najkorzystniejsze warunki. Iza Bogus- rzecznik prasowy Centralwings przyznaje, że ze szczecińskim portem współpracuje się bardzo dobrze.

Z portem lotniczym Szczecin Goleniów bardzo dobrze nam się współpracuje.
Negocjacje w sprawie uruchomienia stąd rejsów Centralwings przebiegały bardzo sprawnie, a z połączenia do Dublina jesteśmy bardzo zadowoleni. Jest to jednak lotnisko, z którego latamy od niedawna, dopiero rozpoczęliśmy współpracę
- mówi Iza Bogus.

Obecnie porównujemy oferty polskich portów regionalnych, rozważamy kilka wariantów, ostateczną decyzję w sprawie bazy Centralwings
będziemy chcieli podjąć do końca roku
- dodaje rzecznik Centralwings

Nasze lotnisko może zaoferować bardzo dużo. Mamy przecież najnowocześniejszą w Polsce wieżę kontroli lotów, nowoczesny terminal o przepustowości 1 mln. pasażerów.

Port lotniczy Szczecin-Goleniów należy też do Transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Dzięki temu uzyska dofinansowanie z UE w latach 2007-2013, a to oznacza inwestycje i rozwój lotniska. Port lotniczy we Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie oraz Bydgoszczy nie dostanie takich pieniędzy( Wrocław jest na liście rezerwowej).

Centralwings decyzję o lokalizacji swojej bazy zamierza podjąć jeszcze w tym roku. Ulokowanie takiej bazy z pewnością pomogłoby nam ściągnąć Ryanair’a do Szczecina. Ten przewoźnik również bierze pod uwagę Goleniów, pod lokalizacje swojej bazy samolotów.