Trwają konsultacje społeczne dotyczące przedłużenia linii tramwajowej na prawobrzeżu. Rozpatrywane są trzy warianty.
Chodzi o projekt Sieci Tramwajowej Prawobrzeże. Wiadomo, że torowisko od pętli tramwajowej przy ul. Turkusowej zostanie przedłużone do ul. Handlowej. Dalsza koncepcja przebiegu tras zakłada 3 warianty. Konsultacje społeczne mają pomóc w wyborze, który z nich będzie realizowany jako pierwszy.

Większość chce przez Słoneczne
Częścią konsultacji z mieszkańcami są ankiety, które były przeprowadzane w Szczecińskim Szybkim Tramwaju, przed szkołami: CKS Rydla, LO nr XIII i LO nr II oraz podczas spotkań konsultacyjnych. Przepytano ponad 1500 osób.

Najwięcej z nich opowiedziało się za wariantem nr 2 (W2), czyli przejazdem przez Osiedle Słoneczne. Po dotarciu do ulicy Handlowej tramwaj skręcałby w ul. Łubinową, a później w ul. Struga. Pętla byłaby usytuowana w Kijewie, pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią.

Mniej osób wskazało na W1 (Turkusowa – Handlowa – Dąbska - pętlą w Kijewie) i W3 (Turkusowa – Handlowa – Swojska - Nad Rudzianką – Gwarna - Kijewo (pętla tożsama z W1)).



Ankieterzy zadawali następujące pytania:

1.      Na trasie których z przewidywanych wariantów (W1, W2, W3) podróżuje dziś Pan/Pani najczęściej?
Wariant W1 wskazało 497 osób
Wariant W2 – 611
Wariant W3 – 346

2.      Który z powyższych wariantów byłby dla Pana/Pani najwygodniejszą formą poruszania się:
a) po prawobrzeżu,
Wariant W1 – 263
Wariant W2 – 645
Wariant W3 – 442
b) pomiędzy prawobrzeżem a lewobrzeżem.
Wariant W1 – 436
Wariant W2- 660
Wariant W3 - 378

Małe zainteresowanie konsultacjami

W październiku odbyły się trzy spotkania konsultacyjne z mieszkańcami. W CKS Rydla, klubie Delta i SP 59.

- Celem spotkań jest zebranie uwag mieszkańców, na podstawie których w przyszłym roku eksperci będą mogli ocenić, który z zaprezentowanych wariantów powinien zostać zrealizowany jako pierwszy, oraz rozważyć alternatywne propozycje mieszkańców, które padają podczas spotkań, jak i przysyłane są pocztą mailową. O kolejnych etapach prac nad Siecią Tramwajową Prawobrzeże mieszkańcy będą sukcesywnie informowani oraz zapraszani do dalszej dyskusji – mówi Szymon Wasilewski, rzecznik ZDiTM.

Frekwencja na spotkaniach była jednak bardzo niska. Łącznie wzięło w nich udział tylko 70 mieszkańców. Jeszcze mniejsze zainteresowanie wywołało poniedziałkowe spotkanie w sali sesyjnej Rady Miasta, podczas którego podsumowano dotychczasowy przebieg konsultacji. Według facebookowej relacji radnego Marka Duklanowskiego (PiS), poza urzędnikami, radnymi i dziennikarzem, przyszło tylko 5 mieszkańców.

Proces konsultacji będzie trwał do końca roku. Mieszkańcy mogą wysyłać swoje opinie na adres mailowy bop@um.szczecin.pl. Informacje o dotychczasowym przebiegu konsultacji oraz projekt rozważanych wariantów tras dostępne są stronie www.konsultuj.szczecin.pl w zakładce SST etap II.