Strony zobowiązały się do wspólnego rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić podczas rozbudowy linii na odcinku Angermuende–Szczecin Gumieńce. Współpraca ma dotyczyć m.in. przygotowania dokumentacji i zezwoleń na budowę, kwestii dotyczących własności, użytkowania i konserwacji urządzeń, które powstaną w odcinku granicznym oraz zaplanowanie budowy zasilania sieci trakcyjnej i systemów sterujących ruchem.
Po remoncie linii podróż pociągiem ze Szczecina do stolicy Niemiec ma zostać skrócona do 90 minut. Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 160 km/ h.
Współpraca pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe oraz DB Netz AG z całą pewnością jest możliwa dzięki podpisaniu umowy w grudniu 2012 roku przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka i Petera Ramsauera, Ministra Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast Republiki Federalnej Niemiec.
To szczególny dzień, - mówił w grudniu 2012 roku Peter Ramsauer - bo jeżeli przez 20 lat negocjujemy w sprawie jakiegoś projektu, to dzień podpisania takiej umowy jest dniem szczególnym.
Szybciej do Berlina mamy dojechać nie wcześniej, niż w 2020 roku.
Zobacz także:
Komentarze
0