Miasto rozstrzygnęło pięć przetargów na przebudowę otoczenia planowanych przystanków Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. W trzech przypadkach trzeba będzie wydać większe pieniądze niż wcześniej zakładano.
Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie odpowiada za budowę infrastruktury, która w przyszłości ułatwi przesiadkę na pociągi SKM. Właśnie wyłoniono wykonawców pięciu takich inwestycji, które obejmą miejską część przystanków: SKM Turzyn, SKM Dąbie (północ), SKM Załom, SKM Trzebusz i SKM Dunikowo.
– Zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, modernizację infrastruktury (sieci teletechniczne i energetyczne, kanalizacja deszczowa itp.). Zadania realizowane będą w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że przyszli wykonawcy oprócz prac budowlanych, będą musieli uzupełnić dokumentację projektową i uzyskać pozwolenia, uzgodnienia i decyzje niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Kwoty wyższe o nawet 2 mln zł
Najwięcej trzeba będzie dołożyć do budowy infrastruktury przy strefie ekonomicznej w Dunikowie. Spółka Musing Bud wykona tę inwestycję za 11,872 mln zł, tymczasem miasto planowało wydać na ten cel maksymalnie 9,821 mln zł. Więcej niż zakładano zostanie wydane na Turzyn (9,404 mln zł, zamiast 7,977 mln zł) i Załom (3,233 mln zł, zamiast 2,224 mln zł). W pierwszym przypadku wykonawcą będzie Elbud Szczecin, a w drugim Musing Bud.
W budżecie zmieściły się natomiast oferty na przebudowę otoczenia SKM Trzebusz (7,667 mln zł, zamiast 8,272 mln zł), którą wykona Musing Bud oraz północnej strony SKM Dąbie (11,868 mln zł, zamiast 13,158 mln zł), którą wykona Elbud Szczecin.
Jeszcze dużo do zrobienia
Na rozstrzygnięcie czekają przetargi dotyczące przystanków: Cmentarz Centralny, Dąbie (południe), Zdroje, Stołczyn, Żelechowa, Golęcino, Niebuszewo, Łasztownia, Skolwin i Drzetowo. W wielu przypadkach też konieczne będzie zwiększenie budżetów. Za kilka dni powinniśmy poznać oferty w powtórzonym postępowaniu na otoczenie przystanku Pogodno.
Wcześniej zakończyły się lub przynajmniej rozpoczęły prace obejmujące przystanki: Podjuchy, Łękno, Pomorzany, Gocław, Niemierzyn, Stołczyn Północny, Skolwin Północny, Zdunowo.
Za budowę samych przystanków i przebudowę infrastruktury kolejowej odpowiada PKP PLK. Inwestycja jest opóźniona. Jej finał jest obecnie zapowiadany na 2024 rok.
Komentarze
0