Miasto wybrało wykonawcę dalszej części przebudowy ulicy Szafera. „Projekt był już tak zaawansowany, że musimy sprawę doprowadzić do końca. Na pewno zmieni i poprawi wiele” – zapewnia prezydent Szczecina Piotr Krzystek.

Przypomnijmy, że w październiku br. władze Szczecina zadecydowały o zwiększeniu budżetu na przedłużenie ulicy Szafera, kiedy okazało się, że oferty zainteresowanych firm są wyższe niż zakładano. Teraz Tramwaje Szczecińskie poinformowały o wyborze wykonawcy, którym zostało konsorcjum polskich firm Tormel-Stanled. Firma wyceniła swoją pracę na nieco ponad 101 mln zł.

– Teraz czas na ewentualne odwołania i po nowym roku podpisanie umowy. Rozbudowa części torowej i drogowej stanie się faktem. To znaczy, że oprócz części drogowej do ulicy Sosabowskiego, wybudowane zostanie również torowisko, które połączy się z istniejącym w ciągu ulicy Żołnierskiej – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowa Tramwajów Szczecińskich.

Celem inwestycji jest budowa nowej ulicy z torowiskiem, która rozpocznie się na rondzie u zbiegu ul. Szafera i ul. Romera. Będzie równoległa do ul. Szerokiej, przetnie ul. Żołnierską na wysokości przeznaczonej do likwidacji pętli tramwajowo-autobusowej, a później połączy się z ul. Sosabowskiego.

Wybudowana droga będzie dwupasmową, dwukierunkową arterią z torowiskiem tramwajowym, ścieżką rowerową i chodnikami. Po likwidacji pętli Krzekowo, tramwaje z ul. Żołnierskiej pojadą dalej, nowym torowiskiem do pętli przy Netto Arenie. Po drodze wybudowane zostaną 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.