Miasto szykuje się do „torowej rewolucji”. W najbliższych latach planuje modernizację blisko 18 km torów tramwajowych.
Aby to było możliwe konieczna jest poprawa stanu technicznego szczecińskich torowisk. - Po przebudowie przejazd będzie bardziej płynny, zmniejszy się awaryjność torowisk, a w rejonie przejazdu tramwajów zrobi się ciszej – zapowiada rzeczniczka.
Modernizacja prawie 9 kilometrów toru podwójnego pochłonie aż 233 miliony złotych. Na liście zadań do zrobienia znalazło się aż siedem odcinków. Pierwszy z nich i jeden z ważniejszych – to odcinek od placu Żołnierza przez plac Rodła aż do ronda Giedroycia. Kolejny odcinek to właściwie kontynuacja tej trasy – od ulic Kołłątaja i Asnyka aż do pętli Niebuszewo. Daleko nie uciekając, miasto zamierza również wyremontować torowisko od pl. Żołnierza Polskiego przez pl. Hołdu Pruskiego, ulice Matejki i Piłsudskiego do pl. Rodła.
Kolejny, ważny ciąg, który zostanie zmodernizowany to ten biegnący wzdłuż ulicy Powstańców Wielkopolskich aż do pętli Pomorzany, która zresztą sama zostanie rozbudowana. W jej okolicy przebudowany zostanie także układ drogowy. Wyremontowane zostanie również torowisko przy ul. Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Na modernizację czekają także węzły na pl. Szarych Szeregów i na ul. Wyszyńskiego.
Ponadto, zaplanowano remont zajezdni Golęcin wraz z przebudową układu drogowego ul. Wiszesława. Przebudowane zostaną również podstacje prostownikowe przy ul. Kolumba i Kaszubskiej. Z kolei przy ul. Chmielewskiego taka podstacja powstanie od nowa.
- Rok 2017 będzie czasem podpisywania umów z biurami projektowymi oraz przygotowywaniem potrzebnych dokumentacji. Realizacja robót budowlanych będzie w latach 2018 – 2023 – informuje Pieczyńska.
Komentarze
7