„Skandaliczne są ceny tych nowych biletów. To podwyżka o 50% i danie pasażerowi o wiele gorszej oferty. Okradanie ludzi” – to jeden z komentarzy internautów pod postem informującym o wprowadzeniu Biletu Zachodniopomorskiego.

Będzie on obowiązywał w pociągach Polregio. Pozwoli na wielokrotne przejazdy w dowolnych relacjach na terenie województwa zachodniopomorskiego.

Taki bilet dobowy będzie kosztował 65 zł, weekendowy – 90 zł, trzydobowy – 120 zł, tygodniowy – 220 zł (w każdym z poniższych przypadków 50-procentowa ulga będzie przysługiwać tylko seniorom po 70. roku życia i honorowym dawcom krwi) oraz miesięczny – 450 zł (z ulgami dla większej liczby grup).

Najwięcej emocji wzbudziła informacja o bilecie weekendowym w cenie 90 zł. Jego wprowadzenie oznacza, że na terenie województwa zachodniopomorskiego nie będzie już honorowany miniRegioKarnet. A pozwalał on za 48 zł podróżować od piątku (g. 18) do poniedziałku (g. 6) wszystkimi pociągami Polregio w kraju.

„To tak się zachęca do korzystania z kolei? Czekam aż powrócą busy na trasie do Świnoujścia, bo będzie taniej niż pociągiem. Chyba kogoś poniosło” – skomentował na Facebooku jeden z mieszkańców.

„Mówiąc krócej i prościej – od marca jeździmy na wycieczki samochodami” – dodał inny.

„I tak Pomorze Zachodnie nowym Biletem Zachodniopomorskim, od 9 marca, likwiduje fajne i tanie weekendowe bilety turystyczne oraz miniRegiokarnet, z którego cały czas korzystaliśmy podczas naszych wypraw. Miał super warunki, gdyż można było skorzystać z 3 wybranych dni, przez 2 miesiące. Było to wygodne. Podwyżki są ostre i na pewno ograniczą turystykę regionalną, mniej zamożnym Turystom, którzy co weekend ruszają komunikacją publiczną na szlaki turystyczne i wędrówki po naszym regionie” – podsumował kolejny.

Przedstawiciele zarządu województwa zachodniopomorskiego nie ukrywają, że ceny biletu weekendowego ustalono na takim poziomie, by zwiększyć wpływy dla przewoźnika.

„Bilet Polregio był to bilet sieciowy ogólnokrajowy, więc przychody z niego zasilały wszystkie regiony po równo, a nie te, w których faktycznie występował wzrost przewozów. Bilet Zachodniopomorski spowoduje zmniejszenie deficytu pomiędzy kosztami a przychodami w woj. zachodniopomorskim i tym samym pozwoli zmniejszyć lub co najmniej utrzymać na dotychczasowym poziomie wysokość rekompensaty udzielanej Operatorowi przez Województwo” – tłumaczą.

Bilet Zachodniopomorski zacznie obowiązywać od 9 marca.