Od 1 października szczecińskie tramwaje w godzinach szczytu znów będą jeździć co 12 minut (z wyjątkiem kursującej częściej linii 4). Nowością będzie linia autobusowa 74, łącząca plac Rodła i osiedle Zawadzkiego.

Do 2022 roku było normą, że tramwaje kursowały w godzinach szczytu co 12 minut. Później, ze względu na brak motorniczych, zredukowane liczbę kursów, ustalając częstotliwość przejazdów co 15 minut.

– Wprowadzane od października zmiany w komunikacji miejskiej są wynikiem poprawy sytuacji kadrowej u operatorów – w szczególności w spółce Tramwaje Szczecińskie – informuje Marta Kwiecień-Zwierzyńska z ZDiTM.

„Kolejne wyzwanie to kursowanie co 10 min”

Powrót do wcześniejszych rozwiązań oznacza w praktyce, że przez godzinę na przystanek przyjedzie 5 tramwajów, a nie 4. Mowa o godzinach szczytu, czyli 6:00-8:00 i 13:00-17:00.

„Będą kursować co 12 minut, by szybciej i sprawniej dowieźć pasażerów do pracy, szkoły i na uczelnie. Kolejne wyzwanie to kursowanie co 10 min” – zapowiada Łukasz Kadłubowski, zastępca prezydenta Szczecina.

Zmiany zajdą też na trasie „trójki” i „szóstki”. Przystanki „Kolumba”, „Zapadła” i „Tama Pomorzańska” zostaną przekwalifikowane na stałe.

Nowa linia. Tam, gdzie jeździły przepełnione autobusy

Od 1 października pasażerowie będą mogli korzystać z nowej linii autobusowej 74 (Plac Rodła – Osiedle Zawadzkiego). Do ul. Taczaka będzie ona jeździć obecną trasą linii 86 (al. Wyzwolenia – plac Żołnierza Polskiego – Bałuki – plac Zgody – aleja Wojska Polskiego – Jagiellońska – Witkiewicza – Taczaka). Później autobusy pojadą ul. Sosabowskiego (m.in. nowym fragmentem pozbawionym do tej pory komunikacji miejskiej) i Szafera do pętli „Osiedle Zawadzkiego”. W godzinach szczytu autobusy nowej linii będą kursować co 15 minut.

„Linia ta poprawi dostępność komunikacyjną ważnych osiedli i ułatwi przesiadki na inne środki transportu” – podkreśla prezydent Kadłubowski.

– To odpowiedź na zgłaszane przez pasażerów uwagi dotyczące przepełnionych autobusów na dotychczasowej trasie linii 86. Dzięki naprzemiennemu kursowaniu obu linii częstotliwość kursowania w godzinach szczytu (w dni nauki szkolnej) na wspólnym odcinku wzrośnie z 10 do 7,5 minuty, co przekłada się na dwa kursy na godzinę więcej – dodaje Marta Kwiecień-Zwierzyńska.

Jednocześnie linia 86 nieco zmieni swoją trasę. Wszystkie kursy wykonywane będą na pełnej trasie – do pętli „Zakłady Piekarnicze”. W kierunku Placu Rodła, od przystanku „Łukasińskiego” autobusy kursować będą przez ul. Łukasińskiego, ul. Grota-Roweckiego i ul. Witkiewicza do przystanku „Osiedle Kaliny” i dalej bez zmian. W kierunku „Zakładów Piekarniczych” trasa nie ulegnie zmianie.

Dwie linie nocne zmienią trasy – 528 (Pomorzany – Maczka) i 536 (Maczka – Grzepnica).

Szczegółowy opis zmian dostępny jest na stronie zditm.szczecin.pl