Przez najbliższe dwa tygodnie mieszkańcy Śródmieścia będą musieli uzbroić się w cierpliwość w związku ze zmianami w organizacji ruchu. „Zwiększone utrudnienia” związane są z trwającą przebudową wnętrza Kwartału nr 36.

Szczecińskie TBS najpóźniej do końca 2024 r. chce zrewitalizować Kwartał nr 36. To niemal 10 hektarów terenu ograniczonego ulicami Małkowskiego, Królowej Jadwigi, Bohaterów Getta Warszawskiego, Bogusława X oraz aleją Wojska Polskiego.

Plany są ambitne, bowiem wewnątrz śródmiejskiego kwartału, tuż przy pl. Zgody, ma powstać m.in. dwupoziomowy parking na 258 miejsc oraz nowy budynek ze żłobkiem, centrum aktywności lokalnej i mieszkaniami dla seniorów. Natomiast teren wokół ma być „ogólnodostępną, przyjazną przestrzenią publiczną z zielenią”.

– Obecnie kontynuowane są prace związane z budową parkingu podziemnego na poziomach –2 i –1. Montowane są rozpory, trwa szalowanie i zbrojenie zjazdów – informuje Tomasz Klek, rzecznik prasowy miasta ds. mieszkalnictwa. – Zabetonowano kolejne słupy żelbetowe w obrębie wykonanej płyty fundamentowej, prowadzone są prace polegające na oczyszczaniu ścian szczelinowych. Prowadzony jest także monitoring geodezyjny budynków sąsiadujących oraz prace związane z usunięciem kolizji z istniejącą infrastrukturą.

Przez najbliższe dwa tygodnie mieszkańcy okolicznych kamienic będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Jak informuje miasto, do 28 listopada br. mogą występować ograniczenia ruchu na fragmencie jezdni i chodnika ulicy Małkowskiego (na odcinku pomiędzy ul. Błogosławionej Królowej Jadwigi i księcia Bogusława X). Dodatkowo z użytkowania wyłączonych zostało 6 miejsc parkingowych.

– Zmiany w organizacji ruchu związane są z koniecznością wykonania przyłączy instalacji podziemnych przebudowywanego kwartału do istniejących sieci przy ulicy Małkowskiego – tłumaczy Tomasz Klek.

Nawierzchnia wspomnianego fragmentu ma zostać odtworzona jeszcze w listopadzie. Natomiast w ramach drugiego etapu, czyli do końca lipca 2024 roku, planowane jest wykonanie nowych chodników i jezdni.

Inwestycję realizuje Szczecińskie TBS. Wykonawcą jest szczecińska spółka Prime Construction, a projekt przebudowy przygotowała Grupa Architektoniczno Domino ze Szczecina. Koszt prac to ponad 67 mln zł.