Stan torowiska na ul. Potulickiej od lat pozostawia wiele do życzenia. Przy okazji debaty nad obiecanym remontem ul. Potulickiej z nową propozycją wychodzi stowarzyszenie KoLiber.

W ostatnim czasie rozgorzał na forum publicznym temat od dawna obiecanego remontu ulicy Potulickiej. Na początku stycznia ma zostać ogłoszony przetarg na jego wykonawcę. Zadeklarowano między innymi, że wraz z położeniem nowej nawierzchni zostanie zainstalowana nowa trakcja oraz szyny tramwajowe. Pozostaje tylko pytanie – po tylu perypetiach związanych z tramwajem na Potulickiej – czy nie warto by zamienić tam tramwaju na stałą linię autobusową? Zastąpienie linii tramwajowej autobusem miałoby wiele zalet:

- za cenę przebudowy tej ulicy pod tramwaj można zakupić kilkanaście nowych autobusów Solaris Urbino, które będą mogły poruszać się z większą częstotliwością po tej trasie

- trasę autobusu można by przedłużyć na Osiedle Akademickie przez ulicę Piekary i Dąbrowskiego, dzięki czemu wiele osób zyskałoby alternatywne połączenie centrum miasta z miejscem zamieszkania oraz nauki(studenci) a mieszkańcy mieliby możliwość dojazdu do dwóch węzłów przesiadkowych (Brama Portowa-Plac Zwycięstwa i Mieszka I)

- trasę autobusu można by dowolnie zmodyfikować w zależność od potrzeb mieszkańców (być może „puścić” ją do Placu Rodła lub zapełnić lukę na Wojska Polskiego w kierunku Urzędu Miejskiego) oraz skomunikować i dostosować do pożądanych przesiadek

- nowa linia autobusowa mogłaby również poruszać się w nocy, kiedy tramwaje nie jeżdżą

- linię tramwajową numer 1 i 9 można wtedy przedłużyć na Pomorzany ulicą Kolumba, dzięki czemu zyskujemy bezpośrednie połączenie Głębokiego i Pogodna z Dworcem Głównym

- brak torów tramwajowych pozwoli uwolnić miejsce między jezdniami na ulicy 3 Maja na alejkę spacerową oraz duży plac po pętli na Potulickiej na „coś pożyteczniejszego”

- przy wariantywnej trasie do Urzędu Miejskiego połączymy ze sobą całe centrum