„To łupienie kierowców” – grzmi Radosław Adamski. „Mamy bardzo dużo wniosków mieszkańców, którzy chcą zorganizowania strefy pod ich domami” – kontrargumentuje Jolanta Balicka.

– Znam dziesiątki miejsc, gdzie nie powinny być pobierane opłaty za parkowanie, a ludzie z SPP i tak wystawiają tam mandaty. To jeden skandal. A drugi, to utworzenie Strefy Płatnego Parkowania przy akademikach. No ludzie! Tam nie żadnych urzędów – grzmiał kandydat do rady miasta z Komitetu SZN Szczecin Cała Naprzód Radosław Adamski podczas debaty wSzczecinie.pl.

Prawica przeciwko rozszerzaniu SPP

Przeciwny rozszerzaniu SPP jest również kandydat z ramienia Konfederacji Tomasz Kruszewski.

– Strefa ma ułatwiać parkowanie, a została wprowadzono po to, aby łupić kierowców jak tylko się da. Walczyliśmy, aby nie była rozszerzana. Nie udało się nam. W planach jest rozwinięcie jej aż do torów kolejowych wokół Szczecina. Od lat mówi się o budowie parkingowców, ale ile możemy czekać? Zamiast pakować pieniądze w głupie projekty, miasto niech zainwestuje w system elektronicznego zarządzania miejscami parkingowymi.

Radny Prawa i Sprawiedliwość Marcin Pawlicki uważa, że coraz większa Strefa Płatnego Parkowania to „wojna z kierowcami”.

– To wojna, która skierowana jest do ich kieszeni. Na placu Orła Białego mamy najdroższą strefę w całej Polsce. Nie ma tej rotacyjności, o której tyle się mówi. Nadal trzeba zrobić 3-4 kółka, aby zaparkować w centrum miasta – argumentował. 

Mieszkańcy proszą o utworzenie SPP?

Strefy Płatnego Parkowania broniła radna Koalicji Samorządowej Jolanta Balicka. Jak tłumaczyła, jest ona po to, aby zwiększyć rotację samochodów.

– Aby osoby, które chcą załatwić sprawę w urzędzie, mogły zaparkować na kilku minut i odjechać – argumentowała.

– Gdzie na osiedlach akademickich są urzędy? – nie dawał za wygraną Radosław Adamski.

– Jestem radną miejską od trzech kadencji. Mamy bardzo dużo wniosków od mieszkańców, którzy mówią: „pod moim domem nie ma strefy, nie mogę zaparkować, wjechać na podwórko, proszę o wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania”. Mają kartę mieszkańca i mogą parkować – przekonywała radna Balicka.

SKM lekiem na całe zło?

Radny Koalicji Obywatelskiej Paweł Bartnik uważa, że sytuację mieszkańców poprawi uruchomienie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

– Szczecin prowadzi najważniejszą od lat inwestycję, która zmieni transport w mieście. To będzie coś, czego do tej pory jeszcze nie doświadczyliśmy w Szczecinie. Byłem w wielu miastach – zarówno ogromnych, jak i malutkich. Nie ma miasta, w którym nie ma stref parkingowych – argumentował.