„Chcemy, żeby osoby niewidome i niedowidzące mogły z tego spektaklu wynieść nie tylko wrażenia po wysłuchaniu wyjątkowej muzyki Ludwiga Aloisiusa Minkusa, ale także poznały jak najwięcej szczegółów z tej niesamowitej historii” – podkreślają pomysłodawcy wydarzenia.

To pełen humoru spektakl inspirowany legendarną powieścią Miguela Cervantesa. Teraz, dzięki audiodeskrypcji, w świat błędnego rycerza Don Kichota i jego wiernego giermka Sancho Pansy będą mogły w pełni wejść osoby niewidome i niedowidzące. To okazja, aby wraz z głównymi bohaterami wyruszyć w świat pełen przygód, poznać jak najwięcej szczegółów, poszerzyć pole odbioru sztuki.

- Projekt ma na celu przeciwdziałanie wykluczeniu osób z ową niepełnosprawnością. Mamy nadzieje, że to przedsięwzięcie będzie stanowiło ważną rolę w życiu kulturalnym, aktywizując społeczność z niepełnosprawnościami wzrokowymi. Spektakl baletowy stanie się dostępny, zrozumiały i atrakcyjny w swoich formach przekazu dla wszystkich, także dla grup do tej pory wykluczonych – podkreślają przedstawiciele Opery na Zamku w Szczecinie.

Na spektakl w choreografii Anny Hop oraz z audiodeskprycją Opera na Zamku w Szczecinie zaprasza 16 i 17 listopada oraz 14 i 15 lutego. Ceny biletów zaczynają się od 40 zł. Rezerwacje prowadzone są na stronie https://www.opera.szczecin.pl/repertuar/don-kichot.

„Don Kichot” to jeden z najsłynniejszych baletów klasycznych przepełniony dowcipem, dynamiką i hiszpańską werwą. Ekspresyjna muzyka, różnorodność scen, w tym również pantomimicznych oraz ognistych tańców, mnóstwo ciekawych charakterów i wiele emocji gwarantuje doskonałą zabawę zarówno dla dorosłej, jak i młodszej publiczności.

Pierwszą wersję choreograficzną „Don Kichota” do melodyjnej muzyki Minkusa stworzył Marius Petipa, ojciec XIX-wiecznego baletu rosyjskiego, twórca choreografii do takich arcydzieł muzycznych Piotra Czajkowskiego jak Jezioro łabędzie i Śpiąca królewna.

W Operze na Zamku za reżyserię, choreografię i libretto odpowiada Anna Hop. Kierownictwo muzyczne sprawuje Jerzy Wołosiuk. Za scenografię, multimedia i reżyserię świateł odpowiada Małgorzata Szabłowska. Kostiumy wybrała Katarzyna Rott z pomocą Anny Zwiefki, a za animacje odpowiada Agata Hop.